تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۷۲۶۳۴
سرویس خبر : بین الملل

درآمد‌های نفتی روسیه به بالاترین میزان رسید

‌می‌متالز - روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد به لطف مشتریان جدید و افزایش شدید تقاضا برای نفت در بازار جهانی، درآمد‌های نفتی روسیه به بالاترین میزان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، به لطف افزایش شدید تقاضای نفت از سوی برخی اقتصاد‌های بزرگ جهان، روسیه توانسته حجم صادرات نفت خود را تقریبا به میزان پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی با اوکراین برساند.

از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی که به حدود ۱۰۰ دلار از هر بشکه رسیده و باعث شده تا درآمد‌های نفتی روسیه سر به فلک بکشد.

الینا ریباکوا، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه مالی بین المللی می‌گوید: روسیه در حال دست و پا زدن در پول است.

وی افزود: روسیه از ابتدای سال جاری تا ما جولای ۹۷ میلیارد دلار نفت و گاز فروخته که ۷۴ میلیارد دلار آن از محل فروش نفت بوده است.

اطلاعات آژانس بین المللی انرژی نیز نشان می‌دهد روسیه فقط در ماه جولای روزانه ۷.۴ میلیون بشکه بنزین و گازوئیل در بازار جهانی فروخته است که نسبت به روز‌های نخست سال و پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی روسیه با اوکراین فقط ۶۰۰ هزار بشکه در روز کمتر است.

یک مقام کشتیرانی روسیه که قبلا در حوزه فروش نفت این کشور نیز دست داشته می‌گوید: صادرات نفت روسیه در حال انفجار است چرا که این کشور توانسته مشتریان نفتی جدیدی پیدا کرده، مسیر‌های پرداخت جدید ایجاد کند، کارگزاران نفتی جدید به کار گرفته و راه‌های جدید انتقال پول صادرات را هم فراهم کند.

سرگی اکولنکو، کارشناس و مدیر سابق نفتی روسیه، می‌گوید: یک واقعیت تحقق یافت که جهان به نفت نیاز دارد و هیچکس جرات کافی برای تحریم روزانه ۷.۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده