تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۷۲۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد :

اشتغال 746 نفر با افتتاح 3 طرح بزرگ صنعتی در دهه فجر

می متالز - 3 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری 6 هزار و 730 میلیون ریال و اشتغالزایی 746 نفر ایام دهه فجر امسال، در استان فارس افتتاح می‌شود.
اشتغال 746 نفر با افتتاح 3 طرح بزرگ صنعتی در دهه فجر

به گزارش می متالز، علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اعلام این خبر گفت: یکی از این طرح‌ها، افتتاح کارخانه سیمان خاکستری در شهرستان نی ریز با سرمایه گذاری چهار هزار و 360 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 374 نفر و ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون تن سیمان است.

او درباره دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر، افزود: کاشی پاسارگاد سرام با سرمایه گذاری یک هزار و 320 میلیارد ریال، با ظرفیت اسمی تولید سالانه پنج میلیون مترمربع کاشی و اشتغالزایی برای 240 نفر، شرکت نوین آبان فناور با سرمایه گذاری یک هزار و 50 میلیارد ریال، با ظرفیت تولید چهار هزار دستگاه مبدل‌های حرارتی صنایع و پالایشگاهی و ایجاد 132 فرصت شغلی، از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

 

افزایش 9 هزار درصدی صادرات غیر نفتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به افزایش 9 هزار درصدی صادرات غیر نفتی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تا پایان سال 96 افزون بر یک هزار و 303 میلیون دلار از استان فارس کالا به دیگر کشورها صادر شده و شمار بازرگانان این استان نیز از 71 نفر در سال 57 به یک هزار و 366 نفر رسیده است.

او ارزش واردات کالا به این استان در 40 سال اخیر را بیش از 721 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در مدت یاد شده، 2 هزار و 50 پروانه اکتشاف معدن صادر شده و در بخش بهره برداران معدنی نیز 6 میلیارد و 552 میلیون ریال سرمایه گذاری در استان فارس صورت گرفته است.

به گفتهٔ همتی همچنین سالانه بیش از 68 هزار تن مواد معدنی استخراج و در صدور مجوزهای معدنی برای بیش از 12 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

 

اقدامات دولت‌ها در حوزه تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه 379 هزار نفر در بخش تجارت استان فارس فعال هستند، اظهار کرد: با اشتغال 216 هزار نفر در واحدهای صنفی و فعالیت 109 هزار نفر در زمینه قالیبافی، بخش تجارت بیشترین سهم اشتغال در این استان را به خود اختصاص داده است.

همتی توسعه خدمات بازرگانی و شبکه‌های توزیع، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا باهدف تنظیم بازار کالاهای اساسی، تسهیل کسب و کار در حوزه اصناف، توسعه فروشگاه‌های بزرگ چندمنظوره، توسعه فروشگاه‌های مجازی و کسب و کار اینترنتی و ساماندهی انبارها و مراکز نگهداری کالا را از اقدامات دولت در حوزه تجارت استان فارس عنوان کرد.

عناوین برگزیده