به گزارش می متالز، داوود کشاورزیان - مشاور حمل و نقل شرکت فولاد مبارکه اصفهان - در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (فولاد مبارکه) در تاریخ 5 دی 1397 به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:
مهمترین پروژه ای که ما در حال کار در این منطقه هستیم بحث انتقال مواد اولیه از سنگان به فولاد مبارکه است. در حال حاضر مسیر ریلی از سنگان به بافق یک خطه است و ظرفیت محدودی دارد. سرمایه گذاری در دست انجام در این پروژه چه توسط مبارکه و چه توسط دیگر سرمایه گذاران، مربوط به دو خطه کردن این مسیر است. در آینده نزدیک حجم تولیدات این منطقه بالغ بر بیست میلیون تن خواهد بود و طبیعی است که خط ریلی موجود پاسخگو نیست. پروژه ما بحث احداث خط دوم ریلی از سنگان به بافق است.
کل مسیر 800 کیلومتر است که انشاا.. امیدوار هستیم با توافقی که با سرمایه گذاران، شرکت راه آهن و سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد بتوانیم آن را به صورت فازبندی احداث کنیم.
خیر، در پروژه دیده نشده بود و زیر ساخت ها برای یک خط بوده است و همانطور که اشاره کردم به خط دوم نیاز هست و ما در حال بررسی آن هستیم. باید زیر ساخت ها برای خط دوم نیز آماده گردد.
ببینید به هر حال افزایش هزینه های جانبی مانند تعمیرات و قطعات و لاستیک طبیعتا باعث افزایش هزینه های حمل و نقل نیز خواهد شد اما اینکه این میزان باید چقدر باشد نیاز به اطلاعات دقیق و کارشناسی شده هست که بتوانیم اظهار نظر کنیم. اما به طور کلی به نظر می آید اصل این افزایش هزینه ها اجتناب ناپذیر بوده است.
طبیعی است که برای حمل مواد اولیه و انتقال آنها این پروژه ضروری است و باید ساخته می شد.