به گزارش میمتالز، اقبال شاکری در خصوص ضرورت اطلاع رسانی عمومی پیرامون طرحهای مسکنسازی گفت: متاسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی، مردم از چگونگی دریافت امتیازات مربوطه طرح نهضت ملی مسکن در زمینه خودمالکان مطلع نیستند و به همین دلیل است که پای قرار داد نمیآیند و یا ثبت نام نمیکنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به خودمالکان و بافتهای فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن بها داده شود بی تردید حدود ۶۰ درصد عرضه مسکن را میتوان از این طریق که به دلیل وجود زیرساخت پیرامون آنها قیمت تمام شده کمتری نسبت به ساخت شهرکهای جدید و یا بلندمرتبه سازی پیرامون شهرها دارد، تامین کرد. از این رو دولت باید روشهای ورود خودمالکان به طرحهای مسکن سازی و استفاده از تسهیلات و امتیازات آنها را اطلاع رسانی کرده و مردم و خصوصیسازان را آگاه کند.
وی با اشاره به بررسی طرحهای مسکن سازی و شیوههای عرصه واحدهای مسکونی در کشورهای مختلف اظهار کرد: در بسیاری از کشورها گزینههای مختلفی برای دریافت مسکن، پیش روی متقاضیان قرار میدهند تا آنها متناسب با توان مالی خود، گزینه مطلوب را انتخاب کنند کاری که در کشورمان کمتر صورت میگیرد. بنده معتقدم یکی از اشکالات اساسی ما عدم گفتگو صریح با مردم و عدم اطلاع رسانی درست در خصوص طرحها و برنامههای در حال اجراست.
شاکری عنوان کرد: یکی از دلایلی که دولت و دستگاههای متولی ساخت مسکن کمتر با مردم صحبت میکنند، عدم ساماندهی، نظم بخشی و تقسیمبندی برنامهها است و این کار باید هر چه سریعتر به ویژه در موضوع خودمالکان و نوسازی بافتهای فرسوده انجام و به اطلاع مردم برسد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال شهرداری تهران اقدام به نصب بنرهای تبلیغاتی در خصوص ساخت ۵ هزار واحد مسکونی کرده که محتوای آنها برای مردم کاملا شفاف نیست که آیا این تعداد واحد برای طرح نهضت ملی مسکن بوده و یا برنامههای مسکن سازی خود شهرداری است؟ چه کسانی میتوانند ثبت نام کند و یا اینکه محل ساخت آنها کجاست. از این رو بهتر است صدا و سیما زمانی را به این حوزه اختصاص داده تا مردم نسبت به برنامههای ساخت و عرضه مسکن به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهمی که همواره با آن سروکار داشته و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مطلع شوند.