تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۲۷۳۰۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیستان و بلوچستان صاحب کارخانه فولاد شد

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کارخانه تولید میلگرد فولادی به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این استان در شهرک صنعتی کامبوزیا زاهدان راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد زاهدان اظهار داشت: بسیاری از استان‌های پیشرو دارای صنعت فولاد هستند و امروز این افتخار نصیب سیستان و بلوچستان شده تا به این صنعت دست پیدا کند.

وی افزود: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کارخانه فولاد با ظرفیت توسعه ۶۰ هزار تن و تولید ۳۰ هزار تن میلگرد در فاز اول راه اندازی شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد موجب اشتغال ۶۰ نفر از جوانان استان شده و هم‌اینک نیز در حال اجرای طرح‌های توسعه برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل و لوله است.

وی گفت: بزرگترین طرح‌های عمرانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و این طرح‌های بزرگ، چون مسکن، جهاد آبرسانی و گازرسانی همه نیازمند به فولاد و صنایع فولادی هستند.

مدرس خیابانی ابراز امیدواری کرد: امروز با تکمیل زنجیره فولاد بتوانیم روزی مصالح ساختمانی را در داخل استان تولید کنیم.

کارخانه تولید کننده انواع میلگرد فولادی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی امروز یکشنبه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان در شهرک صنعتی زاهدان افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده