تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۷۳۰۵۵

شکایت از گران فروشی بلیت اتوبوس با این شماره

شکایت از گران فروشی بلیت اتوبوس با این شماره
‌می‌متالز - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند و چنانچه زائرین شکایتی در این رابطه دارند به تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

به گزارش می‌متالز، زائران اربعین گران فروشی بلیت اتوبوس را به شماره ۱۴۱ گزارش دهند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند و چنانچه زائرین شکایتی در این رابطه دارند به تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

«شهریار افندی‌زاده» درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در تردد زائرین اربعین، گفت: در حمل و نقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت رفت و برگشت تهران- نجف و تهران- بغداد از ۱۵ شهریورماه ۶ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های قبل، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت‌های ایرلاین ابلاغ کرده است که فروش بلیت‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت نخواهند داشت.

معاون وزیر راه گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌ها مستقر شده‌اند.

افندی‌زاده اضافه کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای هم ما با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه‌رو هستیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ما نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند.

افندی زاده اضافه کرد: همچنین تاکید شده که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو، سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت‌شان به صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است.

وی از الزام برای صدور بلیت برای یک به یک زائرین خبر داد و عنوان کرد: چنانچه زائرین شکایتی در این رابطه دارند، می‌توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه‌ها مستقر هستند یا با تماس با تلفن گویا ۱۴۱ شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با ۳ شرکت که مسافران را به صورت دربستی و با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابه‌جا کرده‌اند، برخورد صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در عین حال از همکاری مطلوب شرکت‌های حمل و نقلی در راستای اجرای دستورالعمل جابه‌جایی زائرین اربعین قدردانی کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده