تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۷۳۳۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تداوم نارضایتی مشتریان از افزایش قیمت هایما/ مجوز افزایش قیمت صادر شد؟

‌می‌متالز - ایران‌خودرو چندی پیش در اقدامی غیرمنتظره، قیمت هایما را ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد و این موضوع گلایه برخی مشتریان را در پی داشت. آیا مجوز افزایش قیمت خودرو‌های کارخانه‎‌ای صادر شده است؟

به گزارش می‌متالز، شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در اقدامی غیرمنتظره، قیمت خودروی هایما را ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

این اقدام با واکنش و اعتراض برخی از حواله‌داران این خودرو مواجه شد. نارضایتی‌ها تا جایی ادامه داشت که حواله‌دران مقابل در سازمان فروش ایران‌خوردو و همچنین سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان جمع شدند و اعتراض خود را نسبت به افزایش ۲۰۰ میلون تومانی نشان دادند.

حواله‌داران هایما که در مرحله اول قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو برنده شده بودند می‌گویند که مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کرده‌اند. اما ایران‌خودرو در اقدامی غیرمنتظره، این خودرو را گران کرد و حواله‌داران باید با ۲۰۰ میلیون تومان افزایش، تکمیل وجه کنند.

پاسخ ایران‌خودرو چه بود؟

اما پاسخ این شرکت خودروسازی برای افزایش قیمت هایما چه بود؟

 این موضوع را از ایران خودرو پیگیری کردیم. اما این شرکت پاسخ دقیقی به موضوع نداد. اما گفته می‌شود که ایران‌خودرو مجوز افزایش قیمت را گرفته و سپس این افزایش را اعمال کرده است.

مجوز افزایش قیمت صادر شد؟

سال گذشته قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای ۱۸ درصد افزایش داشت. اما به نظر می‌رسد امسال نیز برای بار اول قرار است خودرو‌های کارخانه‌ای افزایش قیمت داشته‌اند.

چندی پیش، وزارت صمت اعلام کرد که علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی قیمت‌ها در سال گذشته و برای اولین بار در سال، مجوز افزایش قیمت خودرو کارخانه‌ای را صادر کرده است. البته این افزایش قیمت جزئی خواهد بود و تنها شامل محصولات پرتیراژ و زیان‌ده خودروسازان می‌شود.

با صحبت‌هایی که منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت کرد، پیش‌بینی می‌شد که خودرو‌هایی مانند سمند، دنا، پژو، رانا، ساینا، تیبا، شاهین و کوییک مشمول این افزایش قیمت جزئی باشند.

با اینکه گفته می‌شود که مجوز تغییر قیمت هنوز صادر نشده و تنها خودرو‌های زیان‌ده نیز شامل این موضوع هستند، افزایش قیمت هایما پرسش‌بر‌انگیز است و احتمال اینکه صدور مجوز افزایش قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای فراتر از صحبت‌های معاون وزیر باشد را به میان می‌کشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده