تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۷۵۸۹۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بساط سامانه یکپارچه فروش خودرو در کمتر از ۶ ماه جمع شد/ روش جایگزین

‌می‌متالز - معاون وزارت صنعت از جمع شدن بساط سامانه یکپارچه فروش خودرو در کمتر از شش ماه خبر داد و روش فروش محصولات ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، منوچهر منطقی گفت: در نیمه دوم سال جاری قرعه‌کشی بر مبنای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود و از این سامانه به‌منظور نظارت سازمان حمایت بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به موقع خودرو‌های ثبت‌نامی و اجرای مصوبات مجلس استفاده خواهد شد.

وی افزود: عرضه همه محصولات سایپا و دیگر خودروسازان با توجه به تعادل عرضه و تقاضا از سوی شرکت‌ها یا بورس کالا انجام می‌شود. ایران خودرو نیز فروش خودرو‌های تولیدی را در سامانه فروش اجرا خواهد کرد. همچنین رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس مانند تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰‌درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده از سوی شرکت‌های خودروساز الزامی است.

بر اساس این گزارش، سامانه یکپارچه فروش، خرداد سال جاری ایجاد شد و وزارت صنعت همه خودروسازان و حتی شرکت‌های خصوصی را به عرضه محصولات ملزم کرد و انتقادات وارده را نپذیرفت و حتی با وجود اذعان یکی از معاون به عدم‌صلاحیت فنی و ایمنی سامانه، ۳ دوره فروش برگزار کرد.

قرار بود در نیمه دوم سال‌جاری هرماه ۱۰۰ هزار خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه شود، اما با توجه به حذف سامانه، فروش خودرو‌ها از طریق بورس‌کالا یا از مسیر پلتفرم داخلی خودروسازان انجام خواهد شد. همچنین ۶۰۰ هزار دستگاه که وزارت صنعت وعده عرضه در نیمه دوم سال داده، متعلق به همه شرکت‌های خودروساز دولتی و خصوصی است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده