تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۷۳۴۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲۶هزار و ۵۳۷واحد کاهش، معادل ۱.۸۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۳ میلیارد و ۴۵۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۹۸ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۳۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۰.۸، ۱۳ و ۱۹ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۷۳۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۵ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳.۱۰ درصد افزایش و ۵.۵۳ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۲۶ هزار و ۵۳۷ واحد کاهش، معادل ۱.۸۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزارو ۸۵۹ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با هزار و ۵۷۴ واحد افزایش، معادل ۰.۳۸ درصد رشد کرد و رقم ۴۱۰ هزار ۳۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۶ هزار و ۴۵۸۷ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۲ هزار و ۲۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲ هزار و ۲۹۸ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۷۴۵ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۴۵ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۱۴ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده