تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۷۳۵۶۳
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نیرو:

۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک برای تامین برق اقشار کم برخوردار ایجاد می‌شود

می متالز - معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) از اجرای طرح حمایت از اقشار کم‌برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک خبرداد و گفت: ساخت ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی هم اکنون در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، محمود کمانی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ایجاد سالانه ۱۱۰ هزار سامانه نیروگاه خورشیدی کوچک پنج کیلوواتی در جوار منازل اقشار کم در آمد صورت می‌گیرد که علاوه بر تولید برق با خرید مازاد انرژی تولیدی از آنان، زمینه تقویت معیشت این افراد فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی مددجویان در این طرح برعهده دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری، بسیج سازندگی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: سهم استان یزد در این طرح چهار هزار سامانه کوچک خورشیدی ۵ کیلوواتی است.

معاون وزیر نیرو در ادامه گفت: علاوه بر توسعه ساخت نیروگاه ها، طرح‌های بهینه سازی مصرف برق در راستای مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد که اصلاح سیستم روشنایی معابر شهری با جایگزینی لامپ‌های فوق کم‌مصرف (ال‌ای دی) به جای لامپ‌های گازی و تعویض موتور‌های کولر آبی پرمصرف با موتور‌های پربازده انجام می‌شود.

کمانی ادامه داد: در طرح اصلاح سیستم روشنایی معابر ۱۰ هزار مگاوات انرژی برق در کشور صرفه جویی می‌شود که این طرح برای نخستین بار توسط بخش خصوصی در استان یزد و بزودی در کل کشور اجرا می‌شود.

معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در خصوص طرح جایگزینی موتور کولر‌های آبی پرمصرف با موتور‌های پربازده نیز گفت: این طرح در دست بررسی است که پس از صدور مجوز در کشور اجرا می‌شود.

کمانی ادامه داد: اکنون یکهزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد که امیدواریم با ساخت نیروگاه‌ها تولید انرژی برق در کشور افزایش یابد.

اجرای چند طرح وزارت نیرو با حضور معاون این وزارتخانه امروز در یزد آغاز شد.

عناوین برگزیده