تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۵۱۱۳۶
سرویس خبر : انرژی
استاندار قزوین:

شهرک استخراج رمز ارز با تولید برق در قزوین راه اندازی می‌شود

‌می‌متالز - استاندار قزوین گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با وزیر نیرو، راه اندازی شهرک استخراج رمز ارز با تولید برق را در قزوین در دستور کار داریم.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی اعلایی روز پنجشنبه در دیدار محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، افزود: در استان باید به سمت راه اندازی شهرک‌های انرژی تجدید پذیر برویم که در این زمینه با وزیر نیرو صحبت کرده ایم که برای برخی مصارف مثل رمز ارز‌ها اجازه تولید برق مستقل داده شود تا استقبال سرمایه گذاران را شاهد باشیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم شهرک استخراج رمز ارز با تولید برق را راه اندازی کنیم که اگر برق مورد نیاز رمزارز‌ها تولید شود این فعالیت، توجیه پذیر است و سایر واحد‌های تولیدی نیز به مشکل بر نمی‌خورند.

وی گفت: اگر محل مصرف برق در استان قزوین مشخص شود صنایع ورود می‌کنند و ما برنامه ریزی در این حوزه را در دستور کار داریم.

استاندار قزوین افزود: واحد‌های تولیدی این استان می‌توانند در قالب تشکلی برای تامین برق مورد نیاز خود اقدام کنند که دیگر در مواقع اوج مصرف، برق آن‌ها قطع نمی‌شود.

اعلایی گفت: مجتمع‌های فولادی استان قزوین می‌توانند برای تولید برق خورشیدی و بادی با هم مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: بهترین روش ایجاد انگیزه در میان سرمایه گذاران، واقعی کردن قیمت‌ها است که موجب ترغیب آن‌ها به سرمایه گذاری می‌شود.

اعلایی گفت: قزوین از نظر ظرفیت انرژی بادی فوق العاده است و استان‌های دیگر از این نعمت برخوردار نیستند و باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری شود.

در ادامه این دیدار، تفاهم نامه همکاری میان ساتبا و استانداری قزوین برای تسهیل در راه اندازی انرژی‌های تجدید پذیر در این استان امضا شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده