تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۴۱۸۶۵
سرویس خبر : انرژی
محمود کمانی:

وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زاست

‌می‌متالز - رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با بیان اینکه وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زا است، ادامه داد: در اقتصاد انرژی‌های تجدید پذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم و مدل‌های مختلف عقد قرارداد شامل قرارداد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدید پذیر برای رمز ارز‌ها است.

به گزارش می‌متالز، محمود کمانی در آیین بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی از توابع خمین، با اشاره به اینکه وزارت نیرو تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور را در برنامه کاری خود دارد، افزود: اکنون تولید ۹۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات به زودی در شهرستان محلات احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زا است، ادامه داد: در اقتصاد انرژی‌های تجدید پذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم و مدل‌های مختلف عقد قرارداد شامل قرارداد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدید پذیر برای رمز ارز‌ها است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی برای مددجویان نهاد‌های حمایتی سبب توسعه ظرفیت این نیروگاه‌ها و کمک به اقشار ضعیف می‌شود.

کمانی اضافه کرد: کشورمان ظرفیت ارزشمندی دارد و بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات انرژی بادی دیده شده است که سبب کسب جایگاه ویژه‌ای در این حوزه می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه ۷۰ جمعی از دانشمندان، ایران را در بین پنج کشور بزرگ تولیدکننده توربین قرار دادند و واحد تولیدی پنل‌های خورشیدی می‌تواند منشا تولید سلول‌های خورشیدی باشد.

خط تولید سلول‌های خورشیدی در خمین امروز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو و با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ مگاوات بهره‌برداری شد و این واحد تولید یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی را برنامه ریزی کرده است.

عملیات اجرایی واحد تولید کننده پنل‌های خورشیدی از سال ۹۶ در مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین کلید خورد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و اکنون ۱۲۴ واحد فعال و با اشتغال ۲۲۸۱ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان فعال هستند.

منبع: برق نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده