تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۷۳۵۸۹
سرویس خبر : انرژی
بیگی نژاد:

زمستان با مشکل تامین گاز رو به رو نمی‌شویم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تا ۲ الی ۳ سال آینده در تامین برق و گاز با مشکل مواجه نمی‌شویم، گفت: برنامه‌ریزی‌ها، نوید حل مشکل را برای همیشه و طی سال‌های آینده می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، هادی بیگی نژاد درباره وضعیت تامین گاز در زمستان، گفت: از آنجا که دولت برای جلوگیری از کسری برق و گاز خانگی در طول سال برنامه نامه‌ریزی کرده، زمستان گذشته در تامین گاز و تابستان پشت سر گذاشته در تامین برق با مشکل رو به رو نشدیم و بعید است تا ۲ الی ۳ سال آینده در تامین برق و گاز با مشکل مواجه شویم هرچند برنامه‌ریزی‌ها نوید حل مشکل را برای همیشه و طی سال‌های آینده می‌دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود:در حال حاضر توانایی ارسال گاز به اروپا را نداریم مگر اینکه سوآپ گازی صورت بگیرد و اگر ایران بخواهد این گاز را به صورت LNG به کشور‌های دیگر تحویل دهد چند سالی زمان می‌برد چراکه نیازمند تکمیل خط لوله و دیگر زیرساخت‌ها است لذا بعید است ایران بتواند طی سال جاری در بحث سوخت‌رسانی به اروپا کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفع کامل تحریم‌ها و اصلاح و تحول اساسی در سیستم انرژی کشور، به‌ویژه به‌کارگیری یک عزم ملی در بهینه‌سازی مصرف سوخت و کنترل تقاضا و ارتقاء بهره‌وری انرژی برای دستیابی ایران به صادرات گاز ضروری است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده