تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۴۱۷۸
سرویس خبر : انرژی

عملیات افزایش پایداری انتقال گاز به مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر پایان یافت

‌می‌متالز - در راستای افزایش ایمنی و پایداری انتقال گاز و حمایت از تولید عملیات تعمیرات رفع نشتی و پیگرانی خط ۲۰ اینچ گل گهر سیرجان زودتر از برنامه زمان بندی تعمیراتی به پایان رسید.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عربلو مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت: در راستای تاب آوری خط و افزایش ایمنی و پایداری انتقال گاز به مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان واقع در استان کرمان برنامه پیگرانی و تعمیرات خط ۲۰ اینچ گل گهر در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این عملیات با تعویض شیر ۸ اینچ بای پاس خروجی ایستگاه کیلومتر ۵۷ بر روی خط ۲۰ اینچ گل گهر، ضمن افزایش ایمنی ایستگاه و خط لوله انتقال گاز مذکور، از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری شده و همچنین کاهش ریسک‌های عملیاتی را در پی خواهد داشت.

عربلو ضمن اشاره به ویژگی اجرای همزمان دو عملیات تعمیرات و پیگرانی خط بیان داشت: این عملیات با همکاری و مشارکت مراکز بهره برداری خطوط لوله سرخون، کرمان و با محوریت مرکز بهره برداری خطوط لوله سیرجان با سرعت عمل بالا و بدون وقفه در ششم شهریورماه سال جاری آغاز و زودتر از برنامه زمان بندی تعمیراتی به پایان رسید.

شایان ذکر است، خط لوله انتقال گاز گل گهر سیرجان از سال ۱۳۸۸ جهت تامین خوراک و سوخت پاک به مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر به بهره برداری رسیده است.

منبع: شرکت ملی گاز ایران

عناوین برگزیده