تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۷۳۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرقینی در گفت و گو با «می متالز» مطرح کرد:

کارفرمایان و فعالان صنعت سیمان از رقابت منفی با یکدیگر بپرهیزند

می متالز - سرقینی گفت: یکی از منابع اصلی تامین و بازسازی کشورهای همسایه، صنعت سیمان ایران است و برای این موضوع برنامه هایی داریم.
کارفرمایان و فعالان صنعت سیمان از رقابت منفی با یکدیگر بپرهیزند

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی - معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت -  در حاشیه هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس صنعت سیمان ایران و دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان در تاریخ 18 دی 1397 به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

 

آقای دکتر هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس صنعت سیمان ایران را پشت سر گذاشتیم این  صنعت را چگونه می بینید؟

این صنعت الحمدلله صنتعی رو به جلو است. مشکلاتی در بحث بازار دارد و اگر مشکلات مسکن و صادرات به کشورهای همسایه حل شود انشاا.. به رونق سال های گذشته خود بر خواهد گشت.

در بحث بازسازی سوریه، عراق و افغانستان تدابیری اندیشیده شده است؟

بله دوستان در انجمن در حال تلاش در این زمینه هستند. یکی از منابع اصلی تامین و بازسازی کشورهای همسایه، صنعت سیمان ایران است و برای این موضوع برنامه هایی داریم.

شما ضمن توضیح در مورد نیاز داخل کشور به سیمان در بازسازی روستاها، جاده ها و دیگر موارد به 14 میلیون تن صادرات نیز اشاره داشتید اما آیا این میزان صادرات با توجه به ظرفیت موجود صنعت سیمان کم نیست؟

بله عرض کردم 14 میلیون تن که اگر با ظرفیت تولید کنونی حساب کنیم 25 درصد می شود و اشاره کردم ما می توانیم به راحتی صادرات کنیم. ما قبلا نیز صادرات داشته ایم و اگر بتوانیم دوباره به ظرفیت تولیدی قبلی که هشتاد میلیون تن بود برسیم می توانیم 20 میلیون تن صادرات سیمان داشته باشیم که این 25 درصد خود عدد بسیار بزرگی است.

در زمینه تکنولوژی نیز به انجمن سیمان کمکی خواهد شد؟

بله در صورتی که مورد نیاز باشد حتما کمک خواهیم نمود.

در زمینه بومی سازی این تکنولوژی ها مانند آنچه در صنعت فولاد رخ داده در صنعت سیمان نیز امکان پذیر است؟

صنعت سیمان در حال حاضر به حداقل ممکن نیازمندی رسیده است.

چه توصیه ای به کارفرمایان صنعت سیمان دارید به خصوص اینکه به ده درصد افزایش ظرفیت اشاره کردید؟

بله 10 میلیون تن افزایش ظرفیتی بود که به آن اشاره شد توصیه من اینست که کارفرمایان و فعالان صنعت سیمان از رقابت منفی با یکدیگر بپرهیزند تا این روزهای سخت صنعت بگذرد.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده