تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۷۳۶۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست مسوولان معدنی وزارت صمت با شورای آهن و فولاد، این هفته

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران از نشست مقامات و مسوولان معدنی وزارت صمت با اعضای شورای آهن و فولاد در هفته جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران گفت: مسوولان معدنی وزارت صمت، این هفته با اعضای شورای آهن و فولاد نشست خواهند داشت.

سعید عسکرزاده با اشاره به احیای نشست‌های شورای آهن و فولاد افزود: قرار است تا روز دوشنبه این هفته اعضای شورای آهن و فولاد درباره تعیین ضرایب قیمتی محصولات فولادی، سیاست‌های صادراتی و شیوه قیمت گذاری زنجیره فولاد نشستی را با حضور رضا محتشمی پور معاون امور معادن و سیدمهدی نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت برگزار کنند.

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان محصولات فولادی ایران، انجمن سنگ آهن و انجمن نوردکاران ایران منتظرند تا تاریخ این نشست اعلام شود و نظرات و ایده‌های خود را با سیاست‌های بخش معدن وزارت صمت هماهنگ کنند و اگر درباره موضوعی نظر یا ایده خاصی وجود دارد دلایل طرح بحث مطرح شود.

این فعال معدنی با اشاره به وجود فرضیات متعدد در قیمت گذاری محصولات فولادی تصریح کرد: در نشست شورای آهن و فولاد مهمترین فرضیه این است که فرایند پیشنهادی قیمت گذاری موجب افزایش قیمت کاذب نشود یعنی قیمت‌ها واقعی تعیین شود تا دولت نیز از این فرایند حمایت و تبعیت کند که چنین شرایطی تبعا نتیجه بهتری را برای زنجیره فولاد ایجاد می‌کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده