تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۷۳۸۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان تاکید کرد

معادن بحرآسمان جیرفت با الزامات زیست محیطی فعال شوند

‌می‌متالز - استاندار کرمان بر لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و فعالیت معادن بحرآسمان جیرفت با توجه به ظرفیت اشتغالزایی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمدمهدی فداکار عصر امروز ۱۶ شهریورماه در جلسه رفع موانع تولید در جنوب کرمان بیکاری جوانان را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم فعالیت معادن با رعایت الزامات زیست محیطی تاکید کرد و افزود: بیکاری جوانان را در منطقه نمی‌توانیم نادیده بگیریم، زیرا معادن بحرآسمان یک ظرفیت فوق‌العاده برای اشتغالزایی هستند.

وی تبعات تقابل ادارات را در رفع موانع تولید مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر استاندارد‌های زیست محیطی رعایت شوند تولید با محیط زیست هیچ منافاتی نخواهند داشت و توافقات قبلی طبق نظرات کارشناسی در مورد معادن بحرآسمان باید اجرا شوند.

استاندار کرمان ارائه ارزشیابی محیط زیست توسط دستگاه‌های متولی را خواستار شد و اظهار کرد: در راستای استمرار روند بهره برداری از معادن باید خسارات جبران شوند و نه اینکه در اولین قدم نسبت به تعطیلی معادن یا طرح‌ها اقدام شود.

فداکار اجرای قانون را نیز متذکر شد و گفت: با رعایت قانون نباید مانع توسعه بشویم و حاضر نیستیم به هر قیمتی محیط زیست تخریب شود.

استاندار کرمان اصلاح فرایند بهره برداری از معادن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر فرآیند تولید از صفر تا ۱۰۰ رعایت شود نباید هیچ طرحی متوقف و یا تعطیل شود.

وی تعطیلی پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری را به خاطر عدم پیوست زیست محیطی یادآور شد و افزود:، چون تونل سد باعث خشک شدن قنوات شده، توسط محیط زیست تعطیل شده چراکه می‌طلبد به صورت مصداقی و کارشناسی فرآیند‌ها را طبق قانون اصلاح کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده