تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۷۳۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ترکیه به روسیه تقریبا دو برابر شد

‌می‌متالز - داده‌های منتشر شده توسط "مجمع صادرکنندگان ترکیه" نشان می‌دهد که حجم صادرات این کشور به روسیه به رشد خود ادامه داده و تنها در ماه اوت از ۷۳۸ میلیون دلار فراتر رفته است.

به گزارش می‌متالز، داده‌های منتشر شده توسط "مجمع صادرکنندگان ترکیه" نشان می‌دهد که حجم صادرات این کشور به روسیه به رشد خود ادامه داده و تنها در ماه اوت از ۷۳۸ میلیون دلار فراتر رفته است.

در بیانیه این انجمن تجاری آمده است که صادرات ترکیه به روسیه در ماه اوت ۸۷.۲ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال گذشته است.

مجمع صادرکنندگان ترکیه افزود: در ماه اوت، ترکیه رکورد مطلق صادرات به روسیه را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، از زمانی که آنکارا به شرکت‌های ترک اجازه داد شکاف ناشی از خروج شرکت‌های غربی از روسیه را پر کنند، صادرات به سرعت در حال رشد بوده است.

ماه گذشته، ترکیه و روسیه یک نقشه راه همکاری اقتصادی امضا کردند که بر اساس آن، حجم تجارت دوجانبه به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

دو کشور همچنین توافق کردند که روبل روسیه را به عنوان ارزی برای تجارت دوجانبه، از جمله برای تامین گاز طبیعی روسیه استفاده کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود در ماه اوت خاطرنشان کرد که حجم تجارت بین مسکو و آنکارا در حال گسترش است و در سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته و در پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده