تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۷۴۱۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اوکراین صادرات زغال سنگ را ممنوع کرد

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، وزارت انرژی اوکراین می‌گوید که دولت اوکراین ممنوعیت صادرات زغال سنگ را اعلام کرده است.

به گزارش می‌متالز، این وزارتخانه می‌گوید که این تصمیم به منظور اطمینان از عرضه برای فصل گرما، به ویژه، انباشته شدن ذخایر کافی سوخت برای تولید حرارتی گرفته شده است. همچنین، این ممنوعیت به جلوگیری از سوء استفاده و دستکاری کیفیت زغال سنگی که می‌تواند برای تولید حرارتی در فصل گرما استفاده شود و در عوض صادر شود، کمک خواهد کرد.

بنابراین، زغال سنگ کک را می‌توان به عنوان جزئی از تعادل سوخت برای تولید حرارتی در آماده سازی برای دوره پاییز و زمستان ۲۰۲۲/۲۰۲۳ در نظر گرفت.

فولادساز اوکراینی متین وست به خبرنگار ما می‌گوید که در حال بررسی تصمیم برای ممنوعیت صادرات زغال سنگ و اینکه چگونه این امر بر فعالیت‌های شرکت تأثیر می‌گذارد، است. ArcelorMittal Kryvyi Rih (AMKR) قبل از مهلت مقرر به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کارخانه Zaporizhkoks اوکراین، بخشی از Metinvest، تولید کک کوره بلند را در ماه‌های ژانویه تا اوت به ۴۶۶۷۰۰ تن کاهش داد که به دلیل کمبود مواد خام ۱۹.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

معدن Pokrovske متین وست به تولید زغال سنگ کک ادامه می‌دهد و در حال حاضر چهار سایت معدن را در اختیار دارد. این شرکت همچنین موفق به یافتن بازار‌های اضافی نه تنها در اوکراین بلکه در کشور‌های دیگر – اسلواکی، مجارستان، لهستان – شد و در حال بررسی امکان همکاری با کارخانه‌های اروپای غربی است. ممنوعیت صادرات زغال سنگ احتمالاً این برنامه‌ها را از بین می‌برد.

در ماه اوت، قزاقستان ممنوعیتی را برای صادرات زغال سنگ از طریق جاده به مدت شش ماه از اول اوت اعمال کرد.

قبل از تهاجم روسیه به اوکراین، AMKR ماهیانه ۳۵۰۰۰۰ تن زغال سنگ کک را خریداری می‌کرد که تامین اصلی آن از کارخانه فولادسازی Temirtau واقع در قزاقستان ArcelorMittal بود. پیش از این، این کارخانه ۳۰ درصد زغال سنگ مورد نیاز را از قزاقستان دریافت می‌کرد که از طریق راه آهن از طریق روسیه حمل می‌شد. اکنون این گزینه حذف شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده