تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۴۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست مشترک سرکنسول عراق در کرمانشاه با مهندس دارابی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه

‌می‌متالز - جعفر ستار الخزاعلی سرکنسول عراق در کرمانشاه، ۲۲ شهریورماه سال ۱۴۰۱ با مهندس دارابی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و معاونان بازرگانی خارجی و امور صنعتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار، مهندس دارابی؛ ضمن خیرمقدم به سرکنسول کشور عراق در کرمانشاه و تشکر از دولت عراق به‌منظور میزبانی از زائران اربعین، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در حوزه‌های صنعتی و معدنی و تجاری را برشمرد و افزود: کرمانشاه از دیرباز دروازه تجاری به کشور عراق بوده و قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله مرز مشترک خسروی بیانگر این مدعاست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اشتراکات و پیوند‌های قومی، فرهنگی، زبانی و مذهبی دو کشور ایران و عراق پرداخت و افزود: بیش از ۵۰ درصد از صادرات ایران از مرز‌های استان کرمانشاه به عراق می‌گذرد و همین موضوع اهمیت مرز‌های استان را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.

مهندس دارابی در ادامه تأکید کرد: تسهیل ارتباطات و روابط اقتصادی می‌تواند پیوند سیاسی بین دو کشور را عمیق‌تر نماید و این موضوع باید با برگزاری جلسات مشترک بیشتر با سرکنسول محترم عراق در استان کرمانشاه تحقق یابد.

مدیرکل صمت استان بابیان این مطلب که بخش دولتی دو کشور تسهیل‌کننده و ریل‌گذار برای فعالان بخش خصوصی است افزود: حضور سرکنسول محترم عراق در استان کرمانشاه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان و جمع‌بندی نقطه نظرات طرفین، مشکلات بر سر راه تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی را مرتفع می‌نماید.

جعفر ستار الخزاعلی نیز در این نشست با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) خواستار ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور از طریق برگزاری نمایشگاه و دستاورد‌های صنعتی شد.

سرکنسول عراق در کرمانشاه بابیان مطالب فوق تأکید کرد: در طول سال نمایشگاه‌های متعددی در کشور عراق برگزار می‌شود و درخواست ما این است که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور یابند.

جعفر ستار الخزاعلی در پایان این نشست با اهداء تندیس کنسولگری عراق در کرمانشاه از مهندس دارابی تقدیر نمود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه

عناوین برگزیده