تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۴۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایوب ترابی، کارشناس رمزارز مطرح کرد:

رمزریال مشکلی از اقتصاد حل نخواهد کرد

‌می‌متالز - در روز‌های گذشته فرایند پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمزریال به تعداد محدودی از افراد شروع و عملا مرحله پیش آزمایشی آن در دو بانک ملی و ملت اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های گذشته فرآیند پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمزریال به تعداد محدودی از افراد شروع و عملا مرحله پیش آزمایشی آن در دو بانک ملی و ملت اجرایی شده است و دو فروشگاه هم برای استفاده از این رمز ریال تعیین شدند، در واقع مرحله قبل از آزمایش رمزریال آغاز شده است.

در همین راستا ایوب ترابی، کارشناس رمزارز گفت: من از منتقدان رمزریال هستم. اگر مردم نظری برای نگهداری اسکناس نداشته باشند هیچ طرح اعتباری موفق نخواهد بود. همچنین کاهش اسکناس از چرخه اقتصادی هر کشوری منجر به ضعیف شدن اقتصاد آن خواهد شد. درست است طرح رمزریال هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد، ولی استقلال مردم نیز از بین می‌رود، چراکه به دلیل کمی سازی دسترسی دولت بالا خواهد رفت.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریمی مهیا کردن تجهیزات و تکنولوژی جدیدتر از تجهیزات فعلی سخت خواهد بود. باید دید برای این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است. خود ریال دیجیتال هم زیرساخت‌های لازم را ندارد. باید بررسی کرد اجرایی شدن رمزریال بیشتر به نفع دولت یا مردم است.

ترابی درباره اعطای مجوز به استخراج کنندگان رمزارز چنین گفت: مدیران دانش فنی لازم برای این مسائل را ندارند افرادی که در این سال‌ها به دنبال مجوز نرفته‌اند، به دلیل دسترسی به منابع ارزان قیمت انرژی بوده است. اگر رمزارز دلار هم ارائه شود افراد استقبال نمی‌کنند چراکه دولت می‌تواند آن‌ها را کنترل کند، همین چندی پیش به دستور دولت مزارع استخراج رمزارز خاموش شده است.

ترابی افزود: در مبحث (B to B) زیرساخت‌های داخلی باید مشکل یابی شود مشکل صرفا راه اندازی سایت (B ۲ B) نبود. در بحث رمزارزریال باید دید که این موضوع مورد وثوق بازار کریپتو قرار دارد یا خیر. در جلساتی که برگزار شد با بررسی بازخورد‌ها جامعه کریپتوکارنسی با توجه به غلط بودن پیاده سازی آن بازخورد مثبتی دیده نشده است. هر زمان که عدالت اقتصادی بر جامعه حاکم شود، طرح‌ها هم مورد وثوق قرار می‌گیرد و هم موفق خواهد شد.

وی در خاتمه در خصوص اقتصاد جهانی گفت: در بازار‌های جهانی به دلیل ریزش فاصله زیادی از اقتصاد گرفتند. برای رفع شدن فاصله میان اقتصاد و بازار یا باید بازار رشد کند یا فروپاشی اقتصاد جهانی را شاهد باشیم. پیش بینی فعالان اقتصادی بیشتر بر فروپاشی اقتصاد جهانی است. در این بین پیش بینی می‌شود بازار کریپتو در این اعداد نوسان داشته باشد. اگر بحث CPI و نرخ پایه پولی آمریکا رشد پیدا نکند امکان رشد این مارکت وجود دارد. ریزش اقتصادی هم می‌تواند طی مدت ۶ ماه آینده اتفاق بیافتد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده