تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۷۴۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از نیم میلیون ایتالیایی در خطر بیکاری

‌می‌متالز - رسانه ملی ایتالیا با استناد به مطالعه انجمن صنعتگران این کشور موسوم به کانفینداستریا Confindustria هشدار داد که ۵۸۲۰۰۰ شغل به دلیل بحران انرژی و رکود اقتصادی ناشی از آن در خطر نابودی است.

به گزارش می‌متالز، رسانه ملی ایتالیا روز یکشنبه با استناد به مطالعه انجمن صنعتگران این کشور موسوم به کانفینداستریا Confindustria هشدار داد که ۵۸۲۰۰۰ شغل به دلیل بحران انرژی و رکود اقتصادی ناشی از آن در خطر نابودی است.

بر اساس یافته‌های این انجمن، اگر قیمت گاز در سطح فعلی خود باقی بماند (میانگین ماه اوت ۲۳۵ یورو در هر مگاوات ساعت بود)، اقتصاد ایتالیا در سال آینده میلادی ۲.۲ درصد کوچک می‌شود و این کشور ۳۸۳۰۰۰ شغل را در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از دست خواهد داد.

با این حال، اگر قیمت به ۲۹۸ یورو در هر مگاوات ساعت برسد، که بر اساس قیمت فعلی گاز در معاملات آتی این رقم محتمل می‌باشد، ایتالیا ممکن است ۳.۲ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی داشته باشد و صد‌ها هزار شغل را از دست بدهد.

به گفته تحلیلگران، اگر روسیه از اکتبر عرضه گاز خود را به طور کامل قطع کند، ایتالیا با در نظر گرفتن ذخایر و منابع جایگزین موجود، ممکن است حدود ۸ درصد (۶.۴ میلیارد متر مکعب) کمتر از گاز مورد نیاز برای تأمین تقاضا داشته باشد.

بر اساس این گزارش، چنین کمبودی می‌تواند منجر به تعطیلی گسترده مشاغل و صنایع در این کشور شود.

ایتالیا تقریباً ۷۵ درصد از مصرف انرژی خود را به واردات متکی است. این کشور در ابتدای سال جاری میلادی ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کرد، اما در ماه ژوئیه واردات از روسیه به دلیل تحریم‌ها به یک چهارم تقلیل یافت.

در ماه جاری میلادی، زمانی که گازپروم روسیه به دلیل مشکلات فنی، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را متوقف کرد، ایتالیا بسیاری از منابع خود را از این کشور از دست داد.

دانیله فرانکو، وزیر اقتصاد ایتالیا اخیرا هشدار داده است که هزینه واردات خالص انرژی ایتالیا می‌تواند در سال جاری دو برابر شود و به ۱۰۰ میلیارد یورو یا ۳ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده