تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۷۴۹۰۴

انتخاب عضو هیأت علمی مکانیک دانشگاه آزاد شهرکرد به عنوان دبیرکمیته فنی متناظر

‌می‌متالز - اعظم بیگی خردمند برای سومین دوره سه ساله به عنوان دبیر کمیته فنی متناظر ISO/TC ۱۱۹ کمیته فنی متالورژی پودر انتخاب شد.

به گزارش می‌متالز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: کمیته فنی متناظر ایزو یک کمیته علمی ـ تخصصی است که اعضای آن از بین گروه‌های صلاحیت‌دار و علاقه‌مند به مشارکت در تدوین و بازنگری استاندارد‌های بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

فرشید خیری افزود: این کمیته متناظر با کمیته فنی ایزو است و متشکل از جمعی از اعضای مشارکت کننده کمیته ملی استاندارد‌های ایزو از گروه‌های ذینفع و ذیربط در زمینه فعالیت مربوط است که تحت نظارت دبیرخانه کمیته ملی و هیأت فنی ایران، وظیفه تحقق مشارکت در فعالیت‌های کمیته فنی بین‌المللی نظیر خود را بر عهده دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی استانداردسازی ISO، در عرصه تدوین استاندارد‌های بین المللی مشارکت مؤثری دارد و برای آنکه بتواند از نظرات صاحب نظران و اندیشمندان ایرانی در هر رشته برای غنای استاندارد‌های بین المللی بهره گیرد، اقدام به تشکیل کمیته‌های متناظر با کمیته‌های فنی سازمان ایزو (که به اختصار TC خوانده می‌شوند) کرده است.

خیری افزود: کمیته‌های متناظر با کمیته‌های اصلی ایزو در ارتباط بوده و آرای ایران را در رابطه با هر استاندارد که در حوزه کاری آن TC باشد، به سازمان ایزو اعلام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده