تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۷۴۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی دقیق و عادلانه درآمد‌های مشمول مالیات، با سامانه مودیان

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با شناسایی دقیق درآمد‌های مشمول مالیات افراد، عدالت مالیاتی را بهبود می‌دهد و از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با شناسایی دقیق درآمد‌های مشمول مالیات افراد، عدالت مالیاتی را بهبود می‌دهد و از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: سامانه مودیان از این نظر بسیار اهمیت دارد که باید یک هدف را به دنبال داشته باشد و آن شناسایی درآمد افراد باشد. قطعا سامانه مودیان، ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می‌کند، جلوی فرار مالیاتی را می‌گیرد و درآمد دولت را افزایش می‌دهد به نحوی که از این درآمد ایجاد شده برای دولت دو طرف راضی هستند یعنی هم صاحب درآمد و هم دولت راضی است، چون واقعی است و در واقع افراد و سلیقه‌ها در آن دخالت ندارند.

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه این سامانه از فرار‌های مالیاتی جلوگیری می‌کند گفت: هر چقدر که ما به اقدامات واقعی و حقیقی افراد نزدیک شویم به عدالت نزدیک شده‌ایم فرض کنید کارشناس مالیاتی در یک مغازه به گونه‌ای محاسبه می‌کند در مغازه دیگر به گونه‌ای دیگر حساب می‌کند، چون فرد است فرض این است که فرد فاسدی نیست و درست است، اما برداشت فردی است و فرد اشتباه می‌کند، اما سیستم خطا نمی‌کند و دقیق کار می‌کند. اگر نرم افزار درست نوشته شده باشد و همه زوایا را دیده باشد امکان هر سوء استفاده‌ای را صفر می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: ما در مجلس از این سامانه حمایت می‌کنیم چراکه باید به سمت سامانه‌ای شدن حرکت کنیم قطعا ماشین دقیق‌تر از انسان در محاسبات عمل می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده