تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۷۴۴۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معرفی بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری به سازمان امور مالیاتی

‌می‌متالز - رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، گفت: تاکنون بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری توسط مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد برزگری با بیان اینکه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، از نظام مالیات‌ستانی سنتی به سمت نظام مالیاتی هوشمند حرکت کرده‌ایم، گفت: با اجرای این قانون و هوشمندسازی نظام مالیاتی، راه فرار مالیاتی بسته خواهد شد.

وی افزود: در نظام مالیاتی سنتی، میزان داده و اطلاعات شخص محور بود و قالبا دریافت مالیات از این طریق بر اساس چانه‌زنی بود، اما با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و هوشمند شدن نظام مالیاتی، اطلاعات به صورت دقیق در اختیار نظام مالیاتی قرار بوده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه هدف اصلی از ساماندهی حساب‌های تجاری و غیرتجاری، مبارزه با فرار مالیاتی و جلوگیری از پولشویی است، افزود: در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور در مرحله اول در خردادماه و تیرماه سال جاری اعلام کرد که مودیان حساب‌های تجاری مربوط به فعالیت کسب و کارشان را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند که تاکنون بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری توسط مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است.

برزگری با اشاره به اینکه در مرحله دوم کلیه حساب‌های متصل به ابزار‌های پرداخت و دستگاه‌های کارتخوان به عنوان حساب تجاری تلقی شدند، اظهار داشت: ضمن اینکه کلیه حساب‌های اشخاص حقوقی، حساب تجاری محسوب می‌شوند، سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی کلیه حساب‌های غیرتجاری را به صورت مستمر پایش می‌کند.

وی با بیان اینکه در آینده هیچ فعال اقتصادی بدون عضویت در سامانه مودیان و استفاده از پایانه فروشگاهی نمی‌تواند فعالیت کند، گفت: حسب مصوبه مراجع مربوط ثبت‌نام اشخاص مشمول توسط سازمان مالیاتی کشور انجام خواهد شد، ولی بارگزاری اطلاعات توسط خود مودیان انجام می‌شود.

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان اولین گروه فراخوان شده اشخاص مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی از اول آبان ۱۴۰۱ هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده