تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۷۷۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی:

شرکت‌های بورسی و فرابورسی از امروز صورتحساب الکترونیکی صادر کردند

‌می‌متالز - شرکت‌های بورسی و فرابورسی به عنوان نخستین گروه از مشمولان، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را امروز شروع و صورتحساب الکترونیکی صادر کردند.

به گزارش می‌متالز، طبق تصمیم سازمان مالیاتی و بعد از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای تدریجی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، شرکت‌های بورسی و فرابورسی به عنوان نخستین گروه از مشمولان، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را امروز شروع و اقدام به صدور صورتحساب الکترونیکی کردند.

بر اساس این گزارش، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مهر ۹۸ با هدف ایجاد تحول بنیادین در نظام مالیاتی و در راستای نهادینه کردن عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد. همچنین با تصویب سال گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه اشخاص مشمول این قانون مکلف به عضویت و ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات شدند.

صورتحساب الکترونیکی نوعی صورتحساب است که عملیات صدور آن توسط پایانه فروشگاهی انجام می‌شود و مودیان مالیاتی برای فروش کالا و ارائه خدمت ملزم به صدور و ارسال آن در سامانه مودیان هستند. همچنین، صورت حساب الکترونیکی مالیاتی ثبت شده در سامانه مودیان نیاز به ثبت مجدد توسط خریدار و فروشنده در سامانه معاملات فصلی ندارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده