تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۷۴۰۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

شرکت‌های بورسی، نخستین گروه هدف صورتحساب الکترونیکی مالیاتی

‌می‌متالز - داوود منظور با اشاره به آغاز اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول آبان ماه امسال، اظهار کرد: شرکت‌های بورسی و فرابورسی اولین گروهی هستند که برای صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خود و برای اجرای این قانون فراخوان شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و مودیان مالیاتی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور نحوه درست اجرای قانون، تمهیداتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و دیگر شرکت‌ها که در آینده فراخوان خواهند شد، تدوین شده است.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور؛ یکی از ماموریت‌های این سازمان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، فرهنگ‌سازی و پیوست رسانه‌ای مربوط به اجرای قانون است.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از نمایندگان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار شده، عنوان کرد: تلاش داریم که فرایند‌های اجرایی مربوط به اتصال شرکت‌ها به سامانه و صدور صورتحساب‌های الکترونیکی را تدوین کنیم و این همایش برای هماهنگی، هم‌اندیشی و آماده‌سازی شرایط عمومی برای اجرای قانون بوده است.

منظور در ادامه اظهار کرد: در این نشست مجموعه فرایندها، دستورالعمل، آیین‌نامه‌ها و ساز و کار‌های اجرایی معرفی و به ابهامات موجود پاسخ داده شد.

وی اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان نخستن گروه فراخوان شده تجربه خوبی را به جامعه منتقل خواهند کرد و سازمان این قانون را در آرامش و با کمک همه فعالان اقتصادی به خوبی اجرا می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد؛ فرایند فراخوان برای دیگر شرکت‌ها نیز تا پایان سال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این قانون ضمانت‌های نسبتا محکمی پیش‌بینی شده است و گروه‌هایی که فراخوان می‌شوند در صورت اهمال کاری و کوتاهی در صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خود به میزان ۱۰ درصد مبلغ فروش مشمول جریمه خواهند شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده