تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۷۴۹۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارنامه شرکت مس در ۶ ماه نخست سال اعلام شد

‌می‌متالز - عملکرد استخراج شرکت ملی مس تا ۲۶ شهریورماه ۱۱ درصد از برنامه بیشتر بوده است و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز عملکرد بهتری داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «علی رستمی» مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: بحمدلله عملکرد کل استخراج این شرکت تا ۲۶ شهریورماه حدود ۱۱ درصد از برنامه بیشتر بوده است و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز عملکرد بهتری را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این عملکرد مثبت تقریباً در تمام محصولات تولیدی مشاهده می‌شود، گفت: از جمله تولید ۵۹۶۲۲۷ تن کنسانتره مس که از برنامه ۷ درصد جلوتر بوده و نسبت به تولید کنسانتره در مدت مشابه سال گذشته که ۵۸۷ هزارتن ۴۱۸ تن بوده عملکرد بالاتری با زحمت و تلاش شبانه‌روزی تمام کارکنان و خانواده بزرگ شرکت ملی صنایع مس ایران به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اینکه در تولید لجن آندی و اسید سولفوریک نیز به ترتیب ۲۸% و ۲۹% رشد نسبت به برنامه داشته ایم، تاکید کرد: این امر بیانگر آن است که علاوه بر درآمدزایی درخصوص محصول اسید سولفوریک، با کمک به حفظ محیط زیست و همچنین کاهش عوارض آن برای ساکنان منطقه نیز شرایط بهتری را رقم زده‌ایم.

وی افزود: در شرایطی افزایش رشد ۶ درصدی کاتد تولیدی نسبت به برنامه تحقق یافته که حدود ۱۱ هزار تن قراضه مس در کارخانجات ذوب کمتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف شده است و این به معنای یک دستاورد قابل تقدیر برای صنعت مس به عنوان پیشران اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مس رشد و بهبود عملکرد فروش داخلی را نیز ۴۴ درصد عنوان کرد و گفت: اینکه ارزش ریالی حاصل از فروش شرکت تا ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ معادل ۴۱۹، ۵۱۶ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ارزش فروش مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رستمی تصریح کرد: در حالی که شاهد افت ۲۵ درصدی قیمت جهانی مس بوده‌ایم، ولی با این حال در مجموع در زمینه فروش داخلی و خارجی ۲۶ درصد از برنامه جلوتر هستیم و علیرغم قطعی‌های مکرر و نوسانات برق و همچنین تعمیرات اورهال مجتمع‌ها در تیر و مردادماه، این عملکرد بی نظیر و رکورد‌های بی سابقه رقم خورده است.

وی همچنین از همکاری تنگاتنگ مجموعه ساخت داخل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان، ولیعصر رفسنجان، دانشگاه تبریز و دانشگاه سهند تبریز برای ساخت تجهیزات با تکنولوژی بالا توسط شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان که توانمندی ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات را در کارنامه خود دارند، خبر داد و اعلام کرد بزودی خبر‌های خوبی در این خصوص به استحضار مردم شریف ایران خواهد رسید.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده