تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۷۴۹۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سرچشمه خبر داد

رشد ۱۴ درصدی استخراج از معدن مس سرچشمه در شش ماهه نخست امسال

‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سرچشمه با ارائه گزارشی از عملکرد تولیدی این مجتمع در شش‌ماهه نخست سال جاری، از افزایش آمار تولید نسبت به برنامه مصوب خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حسین احمدی گفت: میزان استخراج معدن مس سرچشمه در این دوره شش‌ماه، ۴۲۹۲۴۷۶۲ تن بوده که این میزان، ۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه مصوب را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین میزان تولید کنسانتره مجتمع مس سرچشمه در این بازه زمانی، ۳۵۳۰۹۳ تن بوده که حاکی از رشد ۹ درصدی نسبت به برنامه مصوب است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه افزود: در بخش تولید کاتد مس نیز، بالغ بر ۸۷۰۰۰ تن میزان تولید مجتمع بوده که افزایش ۷ درصدی را نسبت به برنامه مصوب نشان می‌دهد.

وی از تولید ۲۸۹۸۶۲ تن اسید در شش‌ماهه اول ۱۴۰۱ نیز خبر داد و گفت: این میزان تولید، از رشد ۲۳ درصدی نسبت به برنامه مصوب حکایت دارد.

احمدی با اشاره به میزان تولید مس محتوی معدنی اظهار داشت: در زمینه این شاخصه مهم تولیدی نیز، میزان ۸۱۲۳۶ تن تولید، گویای رشد ۴ درصدی نسبت به برنامه تولیدی مصوب است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه در پایان گفت: به لطف خداوند، آمار تولیدی مجتمع نشان‌دهنده روند روبه‌رشد این مجموعه عظیم صنعتی و معدنی است و باید از همه همکاران سختکوش در مس سرچشمه قدردانی کنیم که در این میدان جهاد اقتصادی، حضوری مسوولانه و خستگی‌ناپذیر دارند.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده