تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۵۰۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
"تیپیکو" از سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد؛

ریزش ارزش بازار "تیپیکو" از آغاز سال مالی

‌می‌متالز - "تیپیکو" با سرمایه ثبت‌شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه گذاری داروئی تامین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی را برابر با یک هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"تیپیکو" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ها‌ی را در شرکت‌های بورسی با یک هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۲۱۳ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تیپیکو" در شهریورماه ۵ میلیارد تومان نسبت به ماه گذشته کاهش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تیپیکو" در شهریورماه مربوط به بخش «مواد و محصولات شیمیایی» با یک هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «مواد و محصولات شیمیایی» با ۲۱۳ میلیارد تومان تعلق گرفت.

ریزش ارزش بازار
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تیپیکو" در شهریورماه مربوط به بخش «مواد و محصولات دارویی» با ۲۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ارزشی تقریباً ۱۹ میلیارد تومانی بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار سرمایه گذاری داروئی تامین در شهریورماه در مقایسه با مردادماه کاهش ۵۵۴ میلیارد تومانی را به همراه داشت، "تیپیکو" در بخش سرمایه گذاری در «مواد و محصولات دارویی» نیز ۷ درصد اُفت در مقایسه با ماه گذشته همراه بود.

بیشترین بهای تمام‌شده "تیپیکو" نیز در اختیار «پارس دارو» با مبلغی بالغ‌بر ۱۸۳ میلیارد تومان بود که سنبت به ماه گذشته تغییری را به دنبال نداشت و عمده‌ترین بهای تمام‌شده پس از پارس دارو، «هلدینگ داروپخش» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "تیپیکو" بیشترین ارزش بازار متعلق به «هلدینگ داروپخش» با ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در شهریورماه بالغ‌بر ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان کاهش یافت.

"تیپیکو" با سرمایه ثبت‌شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده