تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۷۵۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش طلا به کف ۲.۵ سال اخیر

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در ۲.۵ سال اخیر سقوط کرد که تحت تأثیر دلار قوی و چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای کاهش تورم قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۶ درصد کاهش به ۱۶۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۶۴۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار از سال ۲۰۰۲ به اوج خود رسید که توسط فدرال رزرو تقویت شد و شمش قیمت دلار را برای خریدارانی که ارز‌های دیگر دارند گران‌تر کرد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز یکشنبه گفت که او همچنان معتقد است که بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند تورم را بدون از دست‌دادن شغل قابل توجه با توجه به حرکت مداوم اقتصاد مهار کند.

بهای طلا در چین هفته گذشته به دلیل تقاضای قوی برای شمش افزایش یافت، در حالی که قیمت‌ها در هند برای اولین‌بار در چهار هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ‌های داخلی با کاهش معامله شد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۴۷.۲۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۸.۶۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۶۰.۱۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۷۶.۱ دلار رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده