تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۷۵۴۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت مس اعلام کرد

رشد بیش از ۱۴ درصدی فروش ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته/ فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی فملی در نیمه نخست امسال

‌می‌متالز - دکتر «علی رستمی» با بیان اینکه شرکت مس در فروش شهریورماه افزایش ۴۷ درصدی در مقایسه با شهریور سال گذشته را به ثبت رساند، گفت: درآمد کل ۶ ماهه این شرکت به ۳۹ هزار ۷۲۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر افزود: درآمد شرکت ملی مس در شهریورماه به ۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان رسید که ۴۷ درصد بیشتر از مرداد بوده است.

رستمی در ادامه گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که قیمت جهانی مس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

افزایش ۹ هزار تنی تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران میزان تولید کل استخراج در شش ماهه نخست امسال را ۱۰۵ میلیون و ۵۷۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج شرکت در مقایسه با برنامه رشد ۱۳ درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۰۳ میلیون و ۴۹۱ هزار تن) افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین میزان تولید سنگ سولفور را ۲۷۳ میلیون و ۶۸ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: تولید سنگ سولفور این شرکت نیز در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به برنامه با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

دکتر رستمی با بیان این که تولید کنسانتره مس نیز رشد ۷ درصدی را نسبت به برنامه ثبت کرده است، بیان کرد: میزان تولید کنسانتره مس از ابتدای سال تا کنون ۶۱۵ هزار و ۵۸ تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش تولید حدود ۹ هزار تنی است.

به گفته مدیرعامل شرکت مس تولید کاتد مس نیمه نخست امسال به رقم ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ تن رسیده است که نسبت به برنامه با ۸ درصد رشد همراه بوده است.

وی در خصوص تولید مس محتوی معدنی گفت: با تلاش تمامی پرسنل شرکت میزان تولید این محصول در شش ماهه نخست امسال به رقم ۱۴۷ هزار و ۴۰۸ تن رسید که نسبت به برنامه بیانگر رشد ۶ درصدی است.

مدیرعامل شرکت مس همچنین با بیان این که لجن آندی نیز با رشد ۳۲ درصدی نسبت به برنامه همراه بوده است، گفت: میزان تولید لجن آندی بالغ بر ۴۳۳ تن است.

وی در ادامه تولید اسید سولفوریک شرکت را ۴۵۱ هزار ۱۳۵ تن اعلام کرد و گفت: موفق شدیم در تولید این محصول رکورد جدیدی ثبت کنیم؛ به طوری‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی و نسبت به برنامه ۲۸ درصد رشد را ثبت کرده‌ایم.

وی در ادامه به رکورد‌های تولید ثبت شده در مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: میزان تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس سونگون در نیمه نخست ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۵۴ هزار و ۹۲۹ تن و ۱۶۹ هزار و ۵۸۳ تن بوده در حالی که در شش ماهه نخست امسال موفق به تولید ۳۵۹ هزار ۶۳۳ تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و ۱۷۱ هزار و ۷۹۷ تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون شدیم.

رستمی اضافه کرد: همچنین میزان استخراج از معدن مس میدوک در نیمه نخست سال گذشته ۳۰ میلیون و ۵۳۴ هزار تن بود در حالی که در شش ماهه نخست امسال به ۳۱ میلیون ۴۶۸ هزار تن رسید که رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده گفت: انشالله با تلاش و کار جهادی تمامی پرسنل در شش ماهه دوم شاهد عبور از برنامه‌های تولیدی خواهیم بود.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده