تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۵۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت کوین جدید با مزایای بیشتر و قیمت پایین‌تر می‌آید

‌می‌متالز - BitcoinCash ارز دیجیتالی است که از رمزارز بیت‌کوین الهام گرفته شده است. این ارز دیجیتال مزیت‌های بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد، اما با این وجود قیمت بیت‌کوین کش خیلی پایین‌تر از Bitcoin است...

به گزارش می‌متالز، BitcoinCash ارز دیجیتالی است که از رمزارز بیت‌کوین الهام گرفته شده است. این ارز دیجیتال مزیت‌های بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد، اما با این وجود قیمت بیت‌کوین کش خیلی پایین‌تر از Bitcoin است. از طرفی تیم سازنده این ارز دیجیتال قصد داشتند تا حفره‌ها و مشکلاتی که کاربران با بیت‌کوین داشتند را در BitcoinCash دیگر نداشته باشند. به طوری که سرعت تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین کش خیلی بالاتر از بیت‌کوین است. همچنین کارمزد خیلی کمتری در زمان خرید و فروش این ارز دیجیتال از دارندگان و خریداران گرفته می‌شود.

نماد بیت‌کوین کش BCH است که در اکثر صرافی‌های دیجیتال لیست شده است. این ارز دیجیتال تنها رمزارزی نیست که برگرفته از بیت‌کوین است، اما Bitcoin Cash را می‌توان موفق‌ترین آن‌ها دانست. مقدار عرضه اولیه این ارز دیجیتال همانند بیت‌کوین برابر با ۲۱ میلیون توکن است. همچنین Bitcoin Cash را می‌توان برای تراکنش‌های همتا به همتا (Peer-to-Peer) استفاده و کارمزد کمتری پرداخت کرد. تا اینجا دریافتید که این ارز دیجیتال برای راحت‌تر کردن تراکنش‌ها بر روی شبکه بیت‌کوین ایجاد شده است.

دلایل شکل‌گیری بیت‌کوین‌کش

بیت‌کوین کش در واقع فورکی از bitcoin است که در بازار ارز‌های دیجیتال خرید و فروش می‌شود. فورک به ارز‌های دیجیتالی گفته می‌شود که انشعابی از سایر ارز‌های دیجیتال هستند. به طور کلی فورک‌ها به دو دسته HardFork و SoftFork قسمت بندی می‌شوند. بیت‌کوین کش در واقع هارد فورک بیت‌کوین است که شبکه‌ای جدا از Bitcoin دارد، اما در موازات همدیگر کار می‌کنند. چرا توسعه دهندگان بیت‌کوین به این فکر افتادند که نیاز به ارز دیگری است؟ بیت‌کوین کش برای حل مشکلاتی که در سیستم Bitcoin نظیر مقیاس پذیری و حجم بالای تراکنش‌ها ایجاد شده است. از طرفی سرعت انجام تراکنش‌ها به دلیل حجم بالای آن‌ها به شدت کاهش یافته بود و همه این موارد سبب ایجاد BitCoinCash شد. همانطور که می‌دانید جمعیت و استفاده کنندگان ارز‌های دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است و شبکه بیت‌کوین جوابگوی ۷ تراکنش در هر ثانیه است و سقف تراکنش روزانه ۲۵۰ هزارتاست که برای جامعه امروزی بسیار کم است. بیت‌کوین کش برای رفع این مشکلات ایجاد شد، سقف تراکنش‌های این رمزارز یک میلیون و اندازه بلاک آن ۳۲ برابر بیت‌کوین است (اندازه بلاک بیت‌کوین یک مگابایت است.)


آینده ارز دیجیتال بیت‌کوین کش

حال که با ارز دیجیتال بیت‌کوین کش آشنا شدید، قصد داریم بررسی کنیم که آیا این ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟

این ارز دیجیتال در اول راه خود است و امکان دارد همانند مادر خود ارزشمند شود. از این رو اگر شما قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را دارید، باید به شما گفت که هولد کردن این ارز دیجیتال چندان بد به نظر نمی‌آید. چرا که ممکن است در بلندمدت ارزش خیلی بالاتری پیدا کند. این ارز دیجیتال در سال‌های اولیه خود قیمت ۳ هزار دلار را نیز تجربه کرده است، از این رو امکان این که دوباره به قیمت سابق خود برگردد، وجود دارد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده