تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۷۵۴۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شروع طوفانی بازارساز/ عرضه ارز ۷ برابر شد

‌می‌متالز - امروز بازارساز در شروع معاملات توافقی، ۷۴ میلیون دلار، یعنی چیزی در حدود هفت برابر متوسط معاملات روزانه بازار توافقی، دلار با نرخ ۳۰۸۵۰ تومان در این بازار عرضه کرد.

به گزارش می‌متالز، امروز (جمعه) بازارساز در شروع معاملات توافقی، ۷۴ میلیون دلار، یعنی چیزی در حدود هفت برابر متوسط معاملات روزانه بازار توافقی، دلار با نرخ ۳۰۸۵۰ تومان در این بازار عرضه کرد.

به نظر میرسد بازارساز با عرضه سنگین دلار در بازار توافقی، قصد دارد نرخ ارز را در کریدور فعلی، مدیریت کند.

این درحالی است که روز گذشته، هشت میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۸۶۶ تومان و یک میلیون یورو با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۶ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) تا ساعت ۱۴:۳۰ دیروز (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۰۷) معادل ۷۴۸ میلیون یورو و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۲۸ میلیون یورو بوده است. گفتنی است، مجموع معاملات روز چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه سال جاری نیز در سامانه نیما معادل ۱۶۵ میلیون یورو بود.


همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) تا ساعت ۱۴:۳۰ دیروز (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۰۷) هشت میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۸۶۶ تومان و یک میلیون یورو با میانگین نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۶ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده