تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۵۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش پوند انگلیس باز هم کاهش یافت

‌می‌متالز - اقدام بانک مرکزی انگلیس برای مداخله در بازار اوراق قرضه، استرلینگ را با بیش از ۱ درصد کاهش به ۱.۰۷۶۳ در برابر دلار آمریکا رساند.

به گزارش می‌متالز، مداخله بازار اوراق قرضه که توسط بانک مرکزی انگلیس در روز چهارشنبه اعلام شد، استرلینگ را با بیش از ۱ درصد کاهش به ۱.۰۷۶۳ در برابر دلار آمریکا رساند.

این کاهش پس از بهبود موقتی نزدیک به ۵ درصدی پوند از پایین‌ترین سطح خود در تاریخ انگلیس در اوایل هفته جاری میلادی رخ داد.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که خرید موقت اوراق قرضه را انجام خواهد داد و فروش اوراق را که مدت‌ها برنامه ریزی شده بود، به تعویق خواهد انداخت.

این اقدام به این معنی است که این بانک تا ۱۴ اکتبر روزانه ۵ میلیارد پوند (۵.۴ میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی بلندمدت خریداری خواهد کرد.

طبق داده‌های مؤسسه رفینیتیو Refinitiv که از سال ۱۹۹۲ محاسبه شده است، این بانک در روز چهارشنبه نزدیک به ۱ میلیارد پوند از دست داد چرا که بازده ۳۰ ساله اوراق ۱۰۵ واحد پایه (bps) کاهش یافت که بزرگترین کاهش در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

اوراق قرضه دولتی بریتانیا در روز‌های اخیر پس از اینکه کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی تازه منصوب شده، اعلام کرد که این وزارتخانه مالیات‌ها را کاهش می‌دهد و استقراض را افزایش می‌دهد، سقوط کرده است. این اعلامیه باعث افزایش بازدهی شد که برعکس قیمت‌ها حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه، بیانیه مالی کوارتنگ، همراه با قولی مبنی بر اینکه چیز‌های بیشتری در راه است، سقوط استرلینگ را به پایین‌ترین سطح ۱.۰۳۲۷ دلار رساند.

روز سه‌شنبه، پس از اینکه هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، پیشنهاد کرد که این تنظیم‌کننده باید نرخ بهره را در ماه نوامبر به شدت افزایش دهد، پوند برخی از ضرر‌های خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده