تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۷۵۵۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تداوم روند صعودی ایران خودرو دیزل در پایان ۶ ماه نسخت سال؛

حال خوش "خاور" از فروش کامیون سنگین

‌می‌متالز - درآمد ماهانه‌ای که "خاور" در پایان ۶ ماه نخست سال جاری اعلام کرد ۳۳۲ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۵ ماه گذشته بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت ایران‌خودرو دیزل در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری از فروش خودرو‌های سنگین خود به درآمد عملیاتی فوق سنگین نیز دست‌یافت، مجموع درآمد این فروش ماهانه برابر با ۴ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومانی بود.

این خودروساز دیزلی مجموع درآمد تجمیعی خود را از فروش محصولات تولیدی طی ۶ ماه گذشته که از ابتدای سال مالی می‌گذرد مبلغی برابر با ۱۱ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان به ثبت رساند.

حال خوش
شرکت ایران‌خودرو دیزل میزان درآمدی که در ششمین ماه سپری از سال مالی شناسایی کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی در بازار داخل کشور بود.

درآمد ماهانه‌ای که "خاور" در پایان ۶ ماه نخست سال جاری اعلام کرد ۳۳۲ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۵ ماه گذشته بود، "خاور" میزان سرمایه ه ثبت رسیده خود را طی این گزارش ماهانه ۸،۶۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

درآمد عملیاتی "خاور" به قله رسید

"خاور" در پایان فصل تابستان درآمد ماهانه‌ای که از فروش خودرو‌های سنگین شناسایی کرد در مقایسه با مردادماه شاهد رشد ۱۴۸ درصدی (۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان) بود که با این رشد توانست به قله درآمدزایی طی ۲ سال اخیر برسد، درآمد تجمیعی که "خاور" طی این دوره ۶ ماهه به دست آورد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۴۳ درصد افزایش درآمد را به همراه داشت.

بر اساس نمودار فوق "خاور" توانست روند صعودی خود را ادامه دهد و در پایان نیز رکورد درآمدی خود را بهبود ببخشد، از ابتدای سال مالی تاکنون بیشترین میزان درآمدی که به‌دست‌آمده مربوط به شهریورماه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ بوده است.

حال خوش
با نگاهی که به درآمد‌های "خاور" در شهریورماه داشته‌ایم می‌توانیم به این موضوع پی ببریم بیشترین میزان تقاضا برای کامیون سنگین بوده و از فروش آن نیز توانسته به درآمدزایی بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد تومان دست یابد، درآمدی که از فروش این محصول به دست آمد ۶۲ درصد از درآمد شهریورماه را به خود اختصاص داده است.

نرخ فروش کامیون سنگین در ششمین ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان در ازای هر دستگاه شناسایی شد که نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش نرخ را به دنبال داشت.

حال خوش
دیگر محصول درآمدزای "خاور" در اختیار «اتوبوس» است که توانست با درآمدزایی حدود ۱۳۴ میلیارد تومانی در جایگاه بعدی پس از کامیون سنگین جایگاه خود را همانند ماه گذشته حفظ کند، از طرفی نرخ فروش این محصول حدوداً ۴ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان شناسایی شد که عنوان گران‌ترین محصول "خاور" را به یدک می‌کشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده