به گزارش میمتالز، رنجر متوسط و کامیون سنگین پروفیا تا اوت ۲۰۲۳ تولید نخواهند شد. توقف تولید برخی از مدلهای کامیون، جدیدترین نشانه بدتر شدن رسوایی هینو از زمانی است که این شرکت برای اولین بار اعلام کرد جعل دادهها بر برخی از کامیونهای بزرگتر خود در ماه مارس تاثیر گذاشته است.
این سازمان گفته است اطلاعات برخی از موتورها را تا سال ۲۰۰۳ جعل کرده است. یعنی حداقل یک دهه زودتر از آنچه در ابتدا نشان داده شده بود. در مجموع، حدود ۶۴۰هزار وسیله نقلیه یا بیش از پنج برابر رقمی که در ابتدا اعلام شده بود، تحتتاثیر قرار گرفتهاند. هینو ماه گذشته اعلام کرد پس از تحقیقات وزارت حملونقل که نشان داد حدود ۷۶هزار کامیون کوچک فروخته شده از سال ۲۰۱۹ آزمایش موتور انجام ندادهاند، حملونقل کامیونهای کوچک را متوقف خواهد کرد. تویوتا و دیگرانی که در شراکت خودروهای تجاری شرکت داشتند، هینو را به دلیل جعل اطلاعات موتور توسط کامیونساز از این گروه اخراج کردند. رسوایی گسترده در هینو موتورز ژاپن بر سر جعل اطلاعات موتور، به دردسری برای تویوتا که ۱/ ۵۰درصد سهام هینو را در اختیار دارد، تبدیل شده است. هینو در سال ۲۰۰۱ به زیرمجموعه تویوتا تبدیل شد و تقریبا همه روسای هینو از آن زمان تاکنون برای تویوتا کار میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد