تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۷۳۱۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت با اشاره به دلیل عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا

فروش خودرو‌های وارداتی هم باید شفاف باشد

‌می‌متالز - به گفته وزیر صمت با عرضه خودوری وارداتی در بورس کالا فرآیند قیمت‌گذاری شفاف می‌شود و رقابت ایجاد شده در روند نیز منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رضا فاطمی امین، وزیر صمت امروز در نشستی (متن کامل) با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست و به همین دلیل ممکن است در بازار، خودرو با قیمتی بیش از سود مناسب فروخته شود، تصریح کرد: مثلا ممکن است خودرو ۴۰۰ میلیون تومان برای واردکننده تمام شود و ۶۰۰ میلیون تومان بفروشد، پس دادن مجوز در این شرایط یک رانت بود؛ بنابراین قرار شد خودروی وارداتی در بورس کالا عرضه شود که شفاف باشد و رقابت منجر به کاهش قیمت شود. همچنین قرار شد این سود برای جلوگیری از رانت به خزانه دولت واریز شود. پس آیین نامه منافع غیرمتعارف را از بین برده و به نفع مردم است.

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت به عنوان حاکمیت با هیچ شرکتی برای واردات مذاکره نکرده و نمی‌کند، گفت: موافق عرضه کالا‌ها در بورس کالا و شفافیت عرضه هستیم. نخستین عرضه با هماهنگی صمت نبود و به همین دلیل مخالف بودیم، اما بعدا اعلام کردیم با وجود اینکه بورس کالا بیشتر برای کالا‌های پایه است، از این سازکار استفاده شود، چون نرخ‌ها را کم می‌کند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده