تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۷۵۵۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار در جلسه شورای معادن گیلان تأکید کرد؛

مردم باید از منافع معادن در جهت عمران و آبادانی بهره‌مند شوند / لزوم تسریع در تعیین تکلیف معادن غیرفعال گیلان و سلب صلاحیت از بهره برداران فاقد اهلیت

‌می‌متالز - استاندار گیلان بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان و سلب صلاحیت از بهره برداران فاقد اهلیت تأکید کرد و گفت: مردم باید از منافع معادن در جهت عمران و آبادانی بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای معادن گیلان با تأکید بر رعایت قانون و حفظ منافع عمومی در بهره مندی از معادن استان، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در برخورد با بهره بردارانی که تخلفات خود در حوزه معادن را تکرار می‌کنند به صورت قاطع اهتمام جدی داشته باشند.

وی خواستار تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان و سلب صلاحیت از بهره برداران فاقد اهلیت شد و تصریح کرد: نظارت بر اجرای عملیات بهره برداری از معادن با دقت نظر استمرار یابد تا حقوق مردم ضایع نشده و جلوی خسارت‌های احتمالی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: بهره برداران معادن باید ضمن رعایت حدود تعیین شده در مجوز‌ها از هرگونه توسعه غیرمجاز عرصه فعالیت بپرهیزند و در این راستا دستگاه‌های نظارتی با متعرضین به حقوق مردم و اکوسیستم منطقه برخورد قانونی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بهره برداران قانون مداری که ضمن برخورداری از اهلیت لازم در مسیر ایجاد اشتغال و نیز توسعه و عمران و آبادانی استان به ویژه منطقه استقرار فعالیت خود می‌کوشند، حمایت می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در برداشت معادن باید به زندگی مردم و زیست بوم همان منطقه بسیار توجه شود تا آسیبی به آن‌ها وارد نشده و منافع آن صرف امور عام المنفعه شود.

در این جلسه سید کاظم دلخوش رئیس مجمع نمایندگان گیلان و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

منبع: استانداری گیلان

عناوین برگزیده