تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۷۵۶۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید رئیس قوه مقننه از صنایع لامرد و طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

‌می‌متالز - رئیس قوه مقننه در جریان سفر به شهرستان لامرد، از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد و طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پنج شنبه (۷ مهر) که به منظور شرکت و سخنرانی در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر به این منطقه سفر کرده، از برخی پروژه‌های صنعتی شهرستان لامرد نیز بازدید کرد.

رئیس قوه مقننه، در جریان این بازدیدها، از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد بازدید کرد.

مجتمع آلومینیوم جنوب با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان طی چهار سال اجرایی و به بهره برداری رسید و اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند؛ با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه و تحقق توان اسمی آن بیش از ۲ هزار نفر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.

براساس این گزارش مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب دارای ظرفیت تولید سه هزار تن شمش آلومینیوم است و اکنون به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور شناخته می‌شود.


وی همچنین در ادامه این بازدیدها، از طرح شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بازدید کرد؛ این طرح با ظرفیت نهایی سالانه ۱۴۵ میلیون مترمکعب پیش بینی شده تا تامین کننده آب استان فارس باشد و طول نهایی مسیر خط انتقال آب ۷۰۸ کیلومتر است.

تعداد ایستگاه‌های پمپاژ پیش بینی شده برای این طرح ۱۴ باب بوده و فاز نخست این طرح تا شهرستان‌های لامرد و مهر خواهد بود.

گفتنی است ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری فاز نخست این طرح پیش بینی شده است که تا ۲ سال و نیم آینده به اتمام می‌رسد.

پروژه مذکور براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استان فارس برای افق ۱۴۲۵ تا ۱۴۵۰ پیش بینی شده که براساس آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج فارس صورت می‌گیرد.

این پروژه شامل سه محور شرقی، غربی و میانی است که نیاز‌های آب بخش صنعت و شرب استان فارس را تامین و در صورت تامین اعتبارات لازم این خط انتقال آب تا استان‌های دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده