تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۶۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب‌نشینی قیمت سکه به زیر ۱۵ میلیون

‌می‌متالز - قیمت دلار در سومین روز کاهشی متوالی به ۳۲۷۰۰ تومان رسید. از سوی دیگر، سکه کانال ۱۵ میلیون را از دست داد.

به گزارش می‌متالز، نرخ ارز امروز سومین افت پیاپی را تجربه کرد. قیمت دلار با افت ۲۰۰ تومانی (۰.۶ درصدی) به ۳۲۷۰۰ تومان رسید. در همین حین، قیمت سکه امامی هم کانال ۱۵ میلیون تومان را از دست داد و معاملات شنبه را با نرخ ۱۴ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان به پایان برد.

اسکناس آمریکایی حدود ده روز پیش صعودی شد. چشم‌انداز مبهم برجام و همچنین ناآرامی‌های اخیر به عنوان دلایل افزایش خرید دلار مطرح می‌شدند. خبر آزادسازی سیامک و باقر نمازی، دو زندانی ایرانی-آمریکایی و احتمال رفع مسدودیت ۷ میلیارد دلار بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی هم «خبردرمانی» دولت تلقی شد و نتوانست موجب افت پایدار و جدی دلار شود. حتی یک روز پس از آن یعنی دوشنبه گذشته قیمت دلار رکورد تاریخی خود را جابجا کرد.

اما طی روز‌های گذشته نرخ ارز بار دیگر به کانال ۳۲ هزار تومان نزول کرده است. به عقیده فعالان بازار، چند عامل دلار را زیر مرز ۳۳ هزار تومان حفظ کرده‌اند. نخست افزایش عرضه ارز و همچنین برخی سیگنال‌های مثبت برجامی. برای مثال خروج باقر نمازی از ایران موجب شد تا عده‌ای از بدبینان، کمی اخبار فوق را جدی‌تر بگیرند. از سوی دیگر، ارزیابی مثبت امیرعبداللهیان از رویکرد اخیر آمریکا و همچنین اعلام آنکه توافقی میان ایران و آژانس اتمی شکل گرفته است، موجب احتیاط مجدد خریداران دلار شده است.

روابط عمومی بانک مرکزی امروز اعلام کرد مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) تا ساعت ۱۷ امروز (شنبه ۱۶ مهرماه) معادل ۹۲۵ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۱۷۸ میلیون دلار بوده است. همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) هم تا ساعت ۱۷ امروز ۱۳.۳ میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۱ هزار و ۵۸۷ تومان و ۸۰۸ هزار یورو با میانگین نرخ ۳۱ هزار و ۶۴۸ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

عقب‌نشینی قیمت سکه به زیر ۱۵ میلیون

منبع: فردای اقتصاد

عناوین برگزیده