تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۶۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدف‌گذاری صادرات ۲ میلیارد دلاری در حوزه صنعت دارو

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات سالیانه حدود ۵۰ میلیون دلاری صنعت دارو، گفت: دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین، گفت: ایران از نظر سلامت در جنبه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، خدمات سلامت، درمان و دارو دارای اعتبار بین‌المللی است. همزمان با توسعه صنعت دارو و سلامت باید در حوزه تجارت خارجی نیز ورود کنیم، زیرا از این طریق تراز ارزی نیز ارتقا می‌یابد.

وزیر صمت تصریح کرد: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآورد‌های انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.

فاطمی امین با اشاره به کاهش شکاف تجارت کشور، افزود: سال گذشته ۵۲ میلیارد دلار واردات انجام شد و در مقابل صادرات غیرنفتی ۴۸.۵ میلیارد دلار بود که نشان می‌داد شکاف بین صادرات غیرنفتی و واردات در حال کاهش است.

وی گفت: صادرات محصولات خام و نیمه خام گرچه ارزآوری به دنبال دارد، اما برای کشور قدرت آفرین نیست در حالی که حوزه تجهیزات پزشکی و دارو می‌تواند برای کشور قدرت آفرین باشد.

فاطمی امین تاکید کرد: صادرات در بخش سلامت به ویژه در حوزه دارو‌های زیست فناوری و تجهیزات پزشکی قابل دستیابی است و ما به دنبال توسعه این بخش هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده