تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۶۴۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم پیشنهاد داد؛

قبول وثیقه مشترک توسط بانک‌ها در راستای حمایت از تولید

‌می‌متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: قبول وثیقه مشترک توسط بانک‌ها در راستای حمایت از تولید اگر انجام شود، بسیار موثر است.

به گزارش می‌متالز، اکبر ابدالی در گفت‌وگوی اختصاصی اظهار کرد: راه‌اندازی و شکل‌گیری واحد‌های تولیدی در موارد بسیاری با همکاری بانک‌ها منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات دو مشکل عمده برای تمام واحد‌های تولیدی مطرح می‌شود، عنوان کرد: نخستین موضوع سخت‌گیری بانک‌ها یا عدم همراهی کامل آن‌ها در موضوع سرمایه ثابت است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بسیاری از واحد‌ها که می‌خواهند توسعه پیدا کنند و ایجاد شوند نیازمند سرمایه ثابت هستند که بخشی از این توسط نظام بانکی تامین می‌‍شود.

وی با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی که برای استان در بخش صنعت در نظر گرفته شده نیازمند همراهی بانک‌ها است، مطرح کرد: در همین راستا امیدواریم بانک‌ها در حوزه سرمایه ثابت نیز کمک بیش‌تری به واحد‌های تولیدی داشته باشند.

ابدالی با اشاره به اینکه مشکل بعدی واحد‌های تولیدی در بحث وسایل مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: سخت‌گیری بانک در این زمینه گلایه‌هایی را به وجود آورده است که غیر از یکی دو بانک، همکاری مطلوبی توسط سایر بانک‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مواردی ارزش یک وثیقه بیش‌تر از مبلغ کل وام است، تصریح کرد: گاهی واحد تولیدی وثیقه دیگری برای دریافت وام ندارد که اگر تعامل مطلوبی شکل بگیرد که بتوان از وثیقه‌های مشترک استفاده کرد کمک خوبی به واحد‌های تولیدی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها نسبت به حمایت از واحد‌های تولیدی بزرگ علاقه بیش‌تری دارند تا اینکه از چندین واحد تولیدی خرد و کوچک حمایت کنند، یادآور شد: واحد‌های خرد همیشه جزو تاکید‌های مقام معظم رهبری و پایه‌های اقتصاد مقاومتی بودند که درخواست داریم بانک‌ها حمایت بیش‌تری از آن‌ها داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده