تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۷۶۶۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تعلل در صدور مجوز سد باطله مس انجرد پذیرفته نیست

‌می‌متالز - معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اشتغال نزدیک یک هزار نفر در معدن انجرد، اجازه تعطیلی این معدن به دلیل عدم پاسخ کارشناسی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط را نمی‌دهیم.

به گزارش می‌متالز، تراب محمدی در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل اهر در معدن انجرد، با تاکید بر اینکه این معدن برای احداث سد باطله جدید اقدامات و تعهدات خود را ۲۰ ماه قبل عملی کرده است، بیان کرد: چرا محیط زیست و سازمان صمت در پاسخ به اقدامات و تعهدات معدن انجرد تعلل می‌کنند.

وی افزود: اگر اتفاقی در روند تولید مواد معدنی و سد باطله معدن انجرد رخ دهد، ما محیط زیست و سازمان صمت را به علت قصور در عمل به وظایف خود مقصر می‌دانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعطیلی معادن به دلیل بروکراسی اداری و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، نتیجه‌ای جز اخلال در نظام تولید و اقتصاد ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغال نزدیک یک هزار نفر در معدن انجرد، اجازه تعطیلی این معدن به دلیل عدم پاسخ کارشناسی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط را نمی‌دهیم و دستگاه‌ها موظف هستند تا بدون تعلل در خصوص احداث سد باطله جدید نظر کارشناسی را ارائه دهند.

محمدی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت استان آن طور که باید موانع معدن انجرد اهر را رفع نکرده‌اند و در یک مورد شرکتی ۴۳ هکتار محدوده معدنی را ۲۵ سال قبل ثبت کرده است و بهره‌برداری نمی‌کند. چرا سازمان صمت آذربایجان شرقی برای بازگرداندن محدوده معدنی به مالکیت دولت اقدامی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: وقتی کسی محدوده معدنی را به مدت ۲۵ سال و بدون بهره‌برداری در اختیار داشته است و پروانه بهره‌برداری آن مدام تمدید می‌شود، نشان می‌دهد که پشت پرده‌ای در این زمینه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فعال‌سازی معادن، یادآور شد: فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن، علاوه بر به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور، در اشتغال‌زایی برای جوانان زمینه بسیار خوبی است. هرچند در اوج اعمال تحریم‌های ظالمانه، معادن نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و استان را ایفا کردند.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده