تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۷۶۹۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد منابع معدنی مس استان بریتیش کلمبیای کانادا

‌می‌متالز - شرکت صنایع «Copper Mountain» اعلام کرد که طبق آخرین برآوردها، ۷۵ درصد از منابع و ذخایر معدنی این شرکت در معدن «Copper Mountain» واقع در جنوب بریتیش کلمبیا واقع شده است. طبق آخرین به‌روز‌رسانی و بر اساس ذخایر جدید اعلام شده در بازنگری عمر معادن این شرکت، ظرفیت طرح توسعه واحد تغلیظ این شرکت از ۴۵ هزار تن به ۶۵ هزار تن در روز افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت «Mining»، در آخرین به‌روز‌رسانی‌ها، شرکت صنایع «Copper Mountain» افزایش منابع اندازه‌گیری و مشخص شده خود را با میانگین ۰.۲۲ درصد مس، ۰.۰۹ گرم در هر تن طلا و ۰.۶۴ گرم در هر تن نقره اعلام کرد.

کل این ذخیره حاوی ۵.۵ میلیارد پوند مس، حدود ۳.۴ میلیون اونس طلا و ۲۳.۴ میلیون اونس نقره است که به ترتیب هر کدام ۷۰ درصد، ۶۸ درصد و ۶۲ درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی را نشان می‌دهد.

ذخایر قطعی و احتمالی با حجم ۷۰۲ میلیون تنی با میانگین ۰.۲۴ درصد مس، ۰.۱ گرم در هر تن طلا و ۰.۷۱ گرم در هر تن نقره حاوی ۳.۷ میلیارد پوند مس، حدود ۲.۳ میلیون اونس طلا و ۱۶ میلیون اونس نقره است.

طبق آخرین به‌روز‌رسانی‌های اعلام شده، طول عمر معدن «Copper Mountain» برای این شرکت به ۳۲ سال افزایش یافت و از این پس می‌تواند با افزایش حجم برداشت تا ۶۵ هزار تن در روز کار استخراج معدن را تا سال ۲۰۲۸ ادامه دهد. همچنین مقدار تولید سالانه این شرکت حدود ۱۱۴ میلیون پوند مس، ۵۴ هزار اونس طلا و ۳۶۷ هزار اونس نقره پیش‌بینی شده است.

بازنگری طول عمر معدن این شرکت منجر به سود ۱.۲۴ یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلاری خالص پس از کسر مالیات با تخفیف ۸ درصد می‌شود که از برآورد سود قبلی آن که برابر با یک میلیارد دلار بود بیشتر است. هزینه سرمایه اولیه مورد نیاز برای افزایش توان بهره‌برداری به ۶۵ هزار تن در روز حدود ۲۳۷ میلیون دلار برآورد شده است.

گیل کلاوزن، رئیس و مدیر عامل شرکت «Copper Mountain» بیان می‌کند که این نتایج، حجم و مقیاس این معدن را نشان می‌دهد.

وی در ادامه مطرح کرد: مرکز بزرگ ذخایر معدنی این شرکت، زیربنای مطالعاتی به روز شده برای توان بهره‌برداری ۶۵ هزار تن در روز است که بر این اساس، حجم کل تولید بیش از ۴.۱ میلیارد پوند مس طی زمان بهره‌برداری معدن که بیش از ۳۰ سال است تخمین می‌زند.

افزایش ظرفیت طرح توسعه این شرکت به ۶۵ هزار تن در روز فقط به سرمایه اولیه توسعه اندکی نیاز دارد که توسط وجوه در گردش شرکت «Copper Mountain» تامین می‌شود. در واقع، این شرکت نه تنها قادر به تامین سرمایه مورد نیاز در زمان حق بهره‌برداری این معدن است بلکه انتظار می‌رود که وجوه در گردش آزاد قابل توجهی فراتر از این الزامات را ایجاد کند.

علاوه‌براین موارد، این شرکت تاکید کرد که اکتشاف فلزات با عیار بالاتر به ویژه در عمق بیشتر زمین هنوز انجام نشده است و پتانسیل بالایی برای چنین ذخیره‌ای برآورد می‌شود.

طبق جدیدترین به‌روز‌رسانی‌ها، کل ذخایر معدنی این شرکت از جمله پروژه مس «Eva» در استرالیا، اکنون به ۵.۴ میلیارد پوند مس و بیش از ۲.۶ میلیون اونس طلا رسیده است.

پروژه «Copper Mountain» در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر پرینستون در استان بریتیش کلمبیای کانادا قرار دارد. گفتنی است که شرکت «Mitsubishi Materials» مالکیت حق استفاده از ۲۵ درصد باقی‌مانده از این معدن را دارا است.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده