تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۷۷۲۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

فاز تولید بیلت در چهارمحال و بختیاری کلید خورد

‌می‌متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص تکمیل زنجیره فولاد در استان، گفت: با پیگیری‌های مستمر فاز تولید بیلت در استان کلید خورد، اما هنوز در طرح‌های توسعه فولاد در استان پیشرفت خوبی نداشتیم که این طرح‌ها در حال پیگیری است.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم منزوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای احداث پارک اوره در شهرستان لردگان در حال انجام است، گفت: در تلاشیم در گام اول واحد تولید اوره با روکش گوگرد در شهرک صنعتی این شهرستان احداث شود که اکنون با مشکل تامین آب مواجه هستیم، امکان تامین آب از کارون وجود ندارد، باید میزان آب مورد نیاز توسط مجری اعلام شود تا فازی را از پارک اوره انتخاب کنیم که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص تکمیل زنجیره فولاد در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر فاز تولید بیلت در استان کلید خورد، اما هنوز در طرح‌های توسعه فولاد در استان پیشرفت خوبی نداشتیم که این طرح‌ها در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری برای اجرای طرح تولید نورد و ورق گالوانیزه در چهارمحال و بختیاری در راستای تکمیل زنجیره فولاد، گفت: تاکنون این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اگر قرارداد احداث واحد تولید بیلت در استان نهایی شود، در مدت ساخت که حدود ۲.۵ الی سه سال زمان می‌برد، حدود ۳۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند و در فاز تولید نیز حداقل ۲۰۰ نفر به‌صورت ثابت اشتغالزایی می‌شود.

منزوی در پایان تاکید کرد: برای اشتغال در حوزه تولید نورد فولادی، نیروگاه برقی و ... نیز تا زمانی‌که پروژه به مرحله اجرا نرسد، نمی‌توان میزان اشتغال آن را بیان کرد.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده