تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۷۷۳۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شستا عنوان کرد:

افزایش تقاضا برای سیمان در نهضت ملی مسکن/ طرح انتقال سیمان فارس به خرامه پیگیری شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: با آغاز نهضت ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای سیمان خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان در ادامه سفر دو روزه خود به استان، از شرکت‌های سیمانی تابعه شستا بازدید کرد.

بازیان در حاشیه این بازدید گفت: با آغاز نهضت ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای سیمان خواهیم بود و این نکته در افزایش فروش شرکت‌های سیمانی اثر جدی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزود: افزایش صادرات از رویکرد‌های اصلی شستا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و از هلدینگ سیمان تامین انتظار می‌رود برنامه مشخصی برای افزایش صادرات به ویژه در شرکت‌های تولیدکننده سیمان سفید ارائه کند.

بازیان همچنین با اشاره به ماهیت سرمایه‌گذاری این شرکت، خاطرنشان کرد: احداث کارخانه جدید سیمان نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی دارد و به همین دلیل مطالعات و طرح‌های توجیهی باید با دقت بالایی تدوین شوند و از روش‌های تامین مالی مختلف به تناسب پروژه‌ها استفاده شود.

او تاکید کرد: انتقال سیمان فارس به خرامه به اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی احتیاج دارد و تامین مالی آن از محل فروش زمین‌های کارخانه باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یادآور شد: معاونت نوآوری در هلدینگ شستا ایجاد شده تا شرکت‌ها را در حرکت به سمت پروژه‌های فناورانه راهنمایی کند و علاوه بر آن نیاز است تا بخش تحقیق و توسعه (R&D) در هلدینگ سیمان تامین تقویت شود تا جدیدترین فناوری‌های صنعت سیمان در جهان را مورد بررسی قرار داده و برای استفاده از آن‌ها در داخل کشور برنامه‌ریزی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده