تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۷۴۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

میز صنعت سیمان در بورس کالا برای بررسی مشکلات عرضه، قیمت‌گذاری و ...

‌می‌متالز - در جریان برگزاری میز صنعت سیمان در بورس کالا، مسائلی، چون سقف و کف عرضه، شرایط قیمت‌گذاری و تفاوت‌های عرضه منطقه‌ای و... بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، جلسه میز صنعت سیمان با حضور جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا و مدیران شرکت‌های این صنعت با مسائلی، چون سقف و کف عرضه، شرایط قیمت‌گذاری و تفاوت‌های عرضه منطقه‌ای و... برگزار و مقرر شد جلسه دیگری برای راهکار‌های رفع موانع عرضه و تامین منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده در بستر بورس کالا بررسی شود.

براساس این گزارش، محمدرضا سلیمیان مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر ضمن ارائه گزارشی از شرایط صنعت سیمان و عرضه و تقاضا، روند جهش تولید در شرکت‌های گروه هلدینگ سیمان غدیر و چالش‌های عرضه در بورس کالا را تشریح کرد و گفت: شرکت‌های سیمانی گروه غدیر جزو اولین شرکت‌هایی هستند که عرضه محصولات از طریق بورس کالا انجام دادند.

جواد جهرمی نیز گفت: برخلاف صنایعی، چون فولاد و پتروشیمی که دارای معاملات از سال‌ها پیش در بورس کالا هستند، همه زوایا و شرایط صنعت سیمان در ابتدای معاملات مشخص نبود، اما به مرور شناخت کامل‌تر شد. به طوری که روند معاملات با حجم‌های قابل قبول ادامه دارد.

وی افزود: بخشی از مشکلات شرکت‌های سیمانی از حوزه اختیارات بورس کالا خارج است، ولی با توجه به جایگاه حقوقی که بورس کالا دارد از همه توان برای پیگیری و تعامل با وزارت صنعت و سایر نهاد‌ها در جهت تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استفاده خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده