تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۷۵۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۰۰ میلیارد تومان در صنایع معدنی بندر دیر سرمایه گذاری شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرا طرح آهک هیدراته در صنایع معدنی بندر دیر خبر داد و گفت: در اجرا این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر شامگاه گذشته در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از طریق جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به مشکلات بیش از ۲۰ بنگاه اقتصادی در شهرستان دیر به‌صورت ویژه بررسی و تعیین تکلیف شد.

مدیرکل صمت استان بوشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان اجرایی شده است.

وی تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات را از جمله این مصوبات دانست و تصریح کرد: تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم شامل تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع موانع ارزی از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

صفوی از اجرا طرح آهک هیدراته در صنایع معدنی بندر دیر خبر داد و گفت: این طرح نقش مهمی در اشتغال منطقه دارد. آهک هیدراته با پیش‌بینی ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن اجرا شده است و پیش بینی سرمایه‌گذاری در این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰ نفر مستقر در شهرستان دیر است.

این مقام مسوول با اشاره به اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات طرح‌ها و واحد‌های صنعتی سراسر استان از طریق بازدید‌های میدانی اعلام کرد: بازدید همزمان مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمات‌رسانی به بنگاه‌های صنعتی و معدنی می‌تواند به توسعه و رونق اقتصادی بیشتر کمک کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده