تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۷۷۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

معادن اولویت درآمدزایی دولتی در کردستان هستند

‌می‌متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: کلیه استان‌ها باید بتوانند با ظرفیت سازی در حوزه استفاده درآمد تلاش کنند و در این راستا اولویت ما در حوزه معادن است.

به گزارش می‌متالز، ارسلان ازهاری روز پنج شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه هفتم امیدواریم در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه جلساتی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: با استناد به قوانین برنامه‌های توسعه‌ای، کلیه استان‌ها باید بتوانند با ظرفیت سازی در حوزه استفاده درآمد، درآمد خود را کسب نمایند و در این راستا اولویت ما در حوزه معادن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان بیان کرد: باید در سنوات آینده تمامی امکانات بالقوه خود را بالفعل کنیم و هزینه‌های استان را از محل درآمد خود تأمین کنیم.

ازهاری گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بهتری با سازمان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان کردستان داشته باشند.

وی بیان کرد: ابلاغ قانون بودجه در سازمان برنامه و بودجه استان مورد بررسی قرار گرفت و همه ما در تمامی بند‌ها باید مورد بازخواست قرار بگیریم.

ازهاری خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید وظایف سازمان‌ها را اعلام و قبل از پایان سال در جلسات مختلف از آن‌ها گزارش گرفته می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان اظهار داشت: با ۹۱ دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها تعامل داریم و با توجه به اینکه عمده تخصیص‌ها در روز‌های پایانی سال اعمال می‌شود، اما از ۲ هزار میلیارد تومان حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اوایل سال تا آخر شهریور هزینه شده است.

وی عنوان کرد: با پیگیری و تلاش‌های فراوان همه مسوولان خوشبختانه از رقم ۲ هزار و ۶۴ میلیارد تومان در مجموع ۱۶۶ میلیارد تومان آن برگشت داده شد و سطح جذب این اعتبار بیش از ۹۹ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با ذکر اینکه استاندار کردستان ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را جذب اعتبارت تملک دارایی می‌داند و بسیار بر روی اعتبارات برگشتی حساس است، بیان کرد: در حال رصد مقدار ۱۶۶ میلیارد اعتبار برگشتی از برخی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

ازهاری افزود: برخی از دستگاه‌ها مانند مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری به استناد قانون می‌توانند وجوه را منتقل و از محل اعتبارات ابلاغی، مانده اعتبارات را هزینه کنند، اما امکان برگشت ندارند.

وی بیان کرد: فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول دستگاه‌های اجرایی طبق قانون باید انجام شود و در بحث تبصره ۱۸ بخشی از منابع باید از اموال مازاد تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: تکلیف پروژه‌های نیمه تمام از این منابع استفاده و هر دستگاه اجرایی که پروژه جدیدی را شروع کند باید طبق کمیسیون ماده ۲۱ اعمال شود و از اعتبارات استانی و ملی بابت پروژه جدید اعتباری نخواهد داشت.

ازهاری گفت: از دیدگاه سازمان برنامه و بودجه شروع هر پروژه‌ای از محل منابع داخلی و فروش اموال دستگاه است.

وی بیان کرد: سال گذشته به پرسنل چند دستگاه اجرایی نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان پول نقد داده شده است و کل تخصیص نقدی قابل پرداخت برای حقوق پرسنل در شش ماهه اول سال ۳۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۵ میلیارد تومان یعنی ۴۹ درصد پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خاطر نشان کرد: هر دستگاه اجرایی که پرسنل طرحی دارد برای پرداخت حقوق آن‌ها باید از فروش اموال خود تأمین شود چرا که اعتبارات استانی کشش این مقدار را ندارد.

ازهاری گفت: به استناد طرح ۲۱ ضوابط اجرایی بودجه امسال باید پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز از محل فروش اموال است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده